Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Redigera "Plats" för kalenderevent

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2010-07-07 11:38

Hej!

Satt idag och skulle lägga till ett event framöver i min iPhone och kom till att fylla i fältet plats. Detta görs ju som bekant genom att bara skriva adress eller vad man nu vill.

Här kommer då en liten undran:
Finns det inget sätt att få koppling mellan detta och appen Kartor så att man kan -typ genom att välja "redigera plats" då få upp appen Kartor och därifrån kunna välja plats?

Detta borde ju vara en glasklar funktion. Tex, man blir inbjuden till ett evenemang och bara genom att klicka på platsangivelsen få upp den aktuella platsen i Kartan.

Någon mer som funderat över detta?
Kanske någon med bra lösningar?

//Filip

  • Medlem
  • Borås
  • 2010-07-08 11:50

Funktionen finns om man lägger in adressen i Anteckningsfältet. Fast den känner inte igen svenska adresser. Testa med en korrekt amerikansk adress så fungerar det. Det är så långt jag kommit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-11 11:47

Den känner visst igen svenska adresser, åtminstone i iOS4.0.
Jag skriver in "Vägadress NR, Kommun" och i Anteckningar och då går det bra att klicka på den -> hamna i Maps och få upp en pin på den adressen.

  • Medlem
  • Öland
  • 2010-07-11 11:58

Får det verkligen inte att funka, kan det vara någon liten inställning jag missat eller råkat klicka i tro?

1
Bevaka tråden