Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tillverka egen Stylus till iPad/iPhone/iTouch...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag tillverkat mina första egna styluspennor till min iPad...

Aluminiumrör med konduktiv spets... Fungerar kanonbra!!!!

Används med stor fördel till ritprogram som Sketchbook Pro, Art Studio HD eller Brushes HD...

Gjorde tre olika storlekar. En kort till min iPhone & två större och längre till min iPad...

Någon annan här som provat?

/Errka i Hultsfred

Ursprungligen av ErrkaPetti:

Nu har jag tillverkat mina första egna styluspennor till min iPad...

Aluminiumrör med konduktiv spets... Fungerar kanonbra!!!!

Används med stor fördel till ritprogram som Sketchbook Pro, Art Studio HD eller Brushes HD...

Gjorde tre olika storlekar. En kort till min iPhone & två större och längre till min iPad...

Någon annan här som provat?

/Errka i Hultsfred

Hur tillverkade du de?
Konduktiv spets liksom, det låter säkert mer avancerat än det är för en enkel man som mig. Jag är sugen på att göra en egen istället för att lägga pengar på att köpa någon dyr jävel.

Ursprungligen av PeeMaN:

Hur tillverkade du de?
Konduktiv spets liksom, det låter säkert mer avancerat än det är för en enkel man som mig. Jag är sugen på att göra en egen istället för att lägga pengar på att köpa någon dyr jävel.

Make: Online : Collin's Lab: DIY iPad Stylus

Konduktiv spets får man genom att klippa till den speciella svarta "antistatiska" skumplasten som vissa elektronikkomponenter levereras med/i...
Du kan helt enkelt ta denna "skumplast" direkt i handen och rita med...!
Jag stoppade in denna svarta lite hårda skumplasten i aluminiumrör (leder ström, viktigt!)...

Återigen, det fungerar fantastiskt bra! Väldigt härlig känsla i Sketchbook Pro & brushes HD.

LYCKA TILL!

Ett alternativ är att handla på kjell & co. De har stylusar men jag var inte helt imponerad och har ännu inte hittat ett användningsområde för dem

Ursprungligen av BlackSmp:

Ett alternativ är att handla på kjell & co. De har stylusar men jag var inte helt imponerad och har ännu inte hittat ett användningsområde för dem

Har provat dem. Totalt värdelösa.

Ursprungligen av pmarriott:

Har provat dem. Totalt värdelösa.

Hmmm, igen... Håller inte med!

Prova en sådan jag gjort, stooor skillnad!

Hmmm... Himla omständigt sätt att göra en stylus på (Collin's Lab)...

Skippa koppartråden och gör som jag, ta en bit aluminiumrör och stoppa in den konduktiva skumplasten i ena änden, frisera lite, och, dada, klart!

Fungerar VÄLDIGT bra! Ritprogrammen är väl användningsområden nummer ett, eftersom det blir ganska kladdigt på skärmen vid mycket "gnuggande"...

Prova själva!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-07-08 17:17

Det funkar väl med en varmkorv också?

Lite oklart bara om den ska vara kokt, grillad eller möjligtvis rå.

1
Bevaka tråden