Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Maxa utorrent?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilka inställningar krävs för att kunna maxa utorrent? Kör en Mac mini med OS X Snow Leopard.

Tror jag gjort en korrekt portforward via mitt modem från Comhem ett Netgear CG 3100 om inte vänligen hjälp. Jag har ej stängt av NAT i Netgear CG 3100 modeminterfacet dock är IP-flood och brandväggen avstängd. Min hastighet är 10/1 mbit.

Kör för närvarande på standardinställningar se bifogade bilder.

En del trackers verkar känna av när du begränsar din uppladdningshastighet. I alla fall märker jag av en kraftig sänkning av nedladdningshastighet från The Pirate Bay när jag gör en sådan begränsning.

Du kan öka antalet connections per torrent för att det inte ska hindra dig. Utöver det så finns det nog inte så mycket du kan göra annat än att hoppas på att få bra peering mot andra.

Outgoing encryption skulle jag aktivera (Enable) för att kunna ansluta till så många peers som möjligt. En del personer kör endast krypterat och du utesluts du ifall du inte har det aktiverat.

Tack för era tips har ändrat lite nu så får vi se om jag kan maxa.

Ni får gärna posta skärmdumpar av hur det ser ut på era inställningar, vilket bredbandsleverantör ni har och vilken hastighet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-17 18:04
Ursprungligen av diavolored:

Tack för era tips har ändrat lite nu så får vi se om jag kan maxa.

Jag har min upload limit på minst 10kB/s, bara det gör att downloaden ökar som tusan. Prova dig fram, men jag tror 5kB/s som du hade på bilden är för lite (jag har inte gjort några vetenskapliga tester, men för mig brukar det alltid gå slött under 10).

1
Bevaka tråden