Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 15 mid 2010 - hjälper mer minne?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har en MBP 15 mid 2010 på 2.4ghz och med 4gb ram.

Jag undrar om någon har erfarenhet eller kunskap om hur prestandan skulle påverkas om jag dubblade minnet till 8gb, då jag har hört att tillexempel starcraft2 kräver dubbelt så mycket minnet från en osx maskin som från en windows maskin, för vissa operationer, jag minns att en blizzardanställd skrivit något liknande, men inte vart.

Jag kan ju också installera Windows och spela därifrån, men jag tycker Parallels gick rätt så långsamt med Win7, är någon annan lösning bättre, tycker ni?

Jag använder hellre endast OSX även om det kostar några tusenlappar att dubbla minnet.

Tacksam för svar

Senast redigerat 2010-07-18 17:41

Glöm att spela genom parallels, för spel är det bootcamp som gäller. Punkt slut. 4GB Ram räcker långt. Kolla minneshanteraren och ha inte webbläsare och annat öppet så är det inga problem. Spara pengarna. För bättre spelupplevelse så kanske den dyrare 512VRAM modellen skulle göra skillnad med mer minne så att mer detaljer kan användas i grafiken i spelet men annars så ska det funka bra att spela med normal skärmupplösning på din 2.4i5 med 4GB Ram. Så rådet är att pröva bootcamp utan andra ändringar.

PS. Du kan använd ett fläktprogram för att ställa upp varvtalet innan du startar om datorn till bootcamp så blir datorn inte så varm i windows men pröva och se hur det är innan du laborerar mer extra program i bakgrunden. Det kan ju funka bra utan på de senaste bärbara modellerna och inte bli så varmt som de förestående blev.

1
Bevaka tråden