Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak + unlock 4.0.1

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-19 19:18

Hej

Har fått en Iphone av en polare i uppdrag att låsa upp den från telia.

Mjukvaran är 4.0.1 (8A306)

Finns det någon lösning att kunna gå tillbaka till 4.0.0?

Jag TROR jag lyckades dock låsa upp den med redsn0w, för innan så stod det på

"Operatör" > Telia

Nu står det "Carrier 7.0

Dock får jag ingen mottagning med en Tele2 sim etc!

Nån som har någon ide?

Mvh

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-19 20:02

Om dina SHSH så kan du gå tillbaka.

  • Medlem
  • Leksand
  • 2010-07-23 15:43

Är det en iPhone 3gs eller 3G? Vad jag vet så går det inte att jailbreaka en iPhone 3gs men vet att spirit är mycket nära på att släppa en jailbreak för 4.0.1!
Jag sitter på samma problem med min brors 3gs då han oxå var dum nog att uppdatera

  • Medlem
  • International user
  • 2010-07-27 11:29

Prövat detta flera gånger nu på min helt nya iPhone som jag fick tillbaka från service.

Fungerar inte för mig...

Saknar mitt jailbreak Fast gillar iOS4...

  • Medlem
  • Leksand
  • 2010-08-03 03:22

Jag har nu jailbreakat min 3Gs 16gb 4.0.1 med jailbreakme och det fungerar perfekt, det är unlocken som skiter sig.
Det står klart och tydligt att ultrasn0w 0.93 klarar alla firmwares till och med 05.13.04, exakt det jag har! Men ändå när jag sätter in mitt Comviq kontantkort så står det Ingen service eller Begränsat nätverk.
Jag gjorde exakt samma procedur fast med Spirit till min polares 3Gs 16gb 3.1.3 för 2 veckor sedan och det fungerar fläckfritt med även det Comviq Kontant..
Om någon undrar så ja, jag går in i Cydia som finns efter JB vilket betyder att JB verkligen fungerar och skriver in adressen http://repo666.ultrasn0w.com och gör verkligen allt rätt. Den installerar och tar reboot device, gjorde som sagt exakt samma på den andra iphonen och det fungerade hur bra som helst..
Någon som har liknande problem? Tacksam för svar

ps. det sägs att för nya iphone4, som ej går att unlocka än, så släpps en nyare version av ultrasn0w för att unlocka den inom 48h så kanske ska vänta och testa med den? ds.

Tack på förhand,
Pistje

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-03 07:44
Ursprungligen av pistje:

Jag har nu jailbreakat min 3Gs 16gb 4.0.1 med jailbreakme och det fungerar perfekt, det är unlocken som skiter sig.
Det står klart och tydligt att ultrasn0w 0.93 klarar alla firmwares till och med 05.13.04, exakt det jag har! Men ändå när jag sätter in mitt Comviq kontantkort så står det Ingen service eller Begränsat nätverk.
Jag gjorde exakt samma procedur fast med Spirit till min polares 3Gs 16gb 3.1.3 för 2 veckor sedan och det fungerar fläckfritt med även det Comviq Kontant..
Om någon undrar så ja, jag går in i Cydia som finns efter JB vilket betyder att JB verkligen fungerar och skriver in adressen ultrasn0w.com och gör verkligen allt rätt. Den installerar och tar reboot device, gjorde som sagt exakt samma på den andra iphonen och det fungerade hur bra som helst..
Någon som har liknande problem? Tacksam för svar

ps. det sägs att för nya iphone4, som ej går att unlocka än, så släpps en nyare version av ultrasn0w för att unlocka den inom 48h så kanske ska vänta och testa med den? ds.

Tack på förhand,
Pistje

Restore och börja om.

  • Medlem
  • Leksand
  • 2010-08-05 12:01

Så har någon här jailbreakat sin 4.0.1 och låst upp med ultrasn0w och sedan använt ett comviq kontantkort om sin iphone varit låst till annan operatör? Vill veta med 100% innan jag nu uppdaterar min egna tele:)

Ursprungligen av pistje:

Så har någon här jailbreakat sin 4.0.1 och låst upp med ultrasn0w och sedan använt ett comviq kontantkort om sin iphone varit låst till annan operatör? Vill veta med 100% innan jag nu uppdaterar min egna tele:)

Jag har gjort det

  • Medlem
  • Leksand
  • 2010-08-05 19:32
Ursprungligen av Emilio95:

Jag har gjort det

Är det så? Inte med comviq då eller? Vad var den låst till och vad har du nu?:)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-06 19:33
Ursprungligen av pistje:

Är det så? Inte med comviq då eller? Vad var den låst till och vad har du nu?:)

Läste du inlägget om nyare Ultrasn0w? Det kanske räcker för dej att använda rätt version.

Nya Ultrasnow är INTE 0.93 utan 1.0-1

Fungerar för mig på:
3Gs med iOS 4.0.1

  • Medlem
  • Leksand
  • 2010-08-24 01:23

Ville bara säga att jag uppdaterade till 4.0.1 igår och jailbroka med jailbreakme.com och låste upp med ultrasn0w och det fungerade perfekt på min 3Gs låst till 3 upplåst till Comviq.. (hade min shsh för 4.0.1)

1
Bevaka tråden