Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälp med gmail och AppleMail

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 00:01

Är ju en switcher och noob, så skulle behöva er hjälp.
Har gmail, som jag har lyckats importera till min MacBook, problemet är att allt mail hämtas till MB, även de som jag raderat på andra datorer.
Vilkeni nstallations-detalj har jag missat?

Tack på förhand
//Peter

Använder du POP eller IMAP? Om det är IMAP kan det vara att du på andra datorer bara har markerat meddelandena som raderade, att faktiskt ta bort dem är en annan sak. Det var ett tag sedan jag använda Apple Mail men om jag minns rätt kan man ställa in i kontoinställningarna under avanceratfliken i detalj hur det ska fungera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 11:16
Ursprungligen av Marcus K:

Använder du POP eller IMAP? Om det är IMAP kan det vara att du på andra datorer bara har markerat meddelandena som raderade, att faktiskt ta bort dem är en annan sak. Det var ett tag sedan jag använda Apple Mail men om jag minns rätt kan man ställa in i kontoinställningarna under avanceratfliken i detalj hur det ska fungera.

tack för ditt svar:) Använder IMAP

Varsågod. Löste du problemet eller är frågan fortfarande öppen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-21 12:28

tyvärr inte

Säkerhetskopiera Gmail till Apple Mail

Ursprungligen av lelkes:

Är ju en switcher och noob, så skulle behöva er hjälp.
Har gmail, som jag har lyckats importera till min MacBook, problemet är att allt mail hämtas till MB, även de som jag raderat på andra datorer.
Vilkeni nstallations-detalj har jag missat?

Tack på förhand
//Peter

Om du vill säkerhetskopiera Gmail-konto försöker du Gmail-säkerhetskopieringsprogramvara som säkerhetskopierar Gmail till PST, MSG, EMLX, EML och MBOX filformat. Med felfritt resultat och säkerhetskopieringsdata som är åtkomst till någon version av Outlook, Apple Mail, Window Live Mail och andra klienter, som gör din konvertering enkel och smidig. Verktyget fungerar på alla Windows-versioner. För mer detaljer besök här:http://www.osttopstapp.com/gmail-backup.html

Eftersom du vill säkerhetskopiera ditt Gmail-konto på Mac-systemet kan du använda Gmail Backup for Mac-programvara, vilket är en mycket pålitlig lösning för att ta backup av Gmail-konto i olika filformat som MBOX, PST, EML, MSG, etc. Detta verktyg stöder alla uppdaterade versioner av Mac OS och det finns inga problem med dataförlust eller raderas. Besök:- https://www.toolscrunch.com/mac-gmail-backup.html

1
Bevaka tråden