Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa iPhone från Japan eller USA?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-24 10:14

Planerar att köpa en iPhone4 då jag bara haft skitmobiler på sistone. Nu är det som så att jag är ute till sjöss med en långsam satellituppkoppling så jag har inte kunnat/orkat surfa runt och kolla upp priser och avtal då sidorna tar en evighet att ladda för det mesta. Vi är nu på väg från Australien (där den inte hade släppts) till Japan och beräknas vara framme om ca 10 dagar. Någon månad där efter ska vi troligen förbi Canada och USA. Efter det ska jag hem till Sverige igen. Funderar på var som är smartast att köpa den? Man får väl ett års garanti var man än köper den men bara tre års reklamationsrätt i Sverige? Är det smart att köpa den utan abonnemang? Var får man den billigast? Om någon har koll eller ork att luska runt lite så vore det tacksamt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-24 11:03

USA är den låst. Kanada sägs släppas i vissa fall olåst. Japan samt Australien är också låsta om jag inte minns fel.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-24 11:31

Köp den när du är tillbaka i Sverige. Om du ändå är till sjöss, med dålig/ingen täckning så spelar det väl ingen roll om du har hårdvaran i handen?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-24 11:48

Nej jag behöver den inte förrän jag kommer hem men kan man tjäna en hacka på att köpa den utomlands så vore det inte fel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-24 11:54
Ursprungligen av P1200VB:

Nej jag behöver den inte förrän jag kommer hem men kan man tjäna en hacka på att köpa den utomlands så vore det inte fel.

Det gör du inte om du vill ha den olåst. Då är det ungefär samma pris som i Sverige.

1
Bevaka tråden