Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telenor och släppet av iPhone 4

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle bara ge Telenor en stor eloge för hur de skött det hela vid beställning och leverans av förhandsbeställda iPhones. Sitter i skrivande stund med min iPhone 4. Kom lagom till eftermiddagskaffet. Helt underbart!

Tack Telenor!

Ber att få torgföra en avvikande uppfattning.
Gick in på Telenors hemsida 00.00 i natt. På privatsidan gick det över huvud taget inte att beställa iPhone. Länken ledde till ett felmeddelande om att telefonen inte fanns tillgänglig, trots att den fanns upplagd. Gick vidare till företagssidan och kunde där lägga en order via mitt företag istället. Något märkligt var det ändå med det hela, priset stog som 0kr, men jag tänkte att det var för att jag var tidigt ute och servrarna hårt belastade. Beställningen gick dock att genomföra och jag fick bekräftelse på skärmen och ett ordernummer, men inget bekräftelsemail. Har fortfarande inte fått det trots mail till kundtjänst under dagen. Så nu vet jag inte om jag beställt något, om jag ska avvakta eller beställa igen och bomma en bra plats i den sk "nationella kön", få två lurar på halsen osv.

Nä, det är illa skött av Telenor helt enkelt. Fult också att bara sälja med abonnemang och inga till kontantpris. Ett långfinger åt befintliga kunder med bindnigstid kvar som är beredda att slanta upp för att byta lur, men stanna hos Telenor...

Tack, men nej tack.

Telenor värdesätter befintliga kunder lågt

Natten till fredag stod jag i kön som många andra och väntade två timmar på att köpa en iPhone 4 kontant.
Vad besviken man blir när säljaren säger att dom har fått order om att bara sälja tillsammans med abonnemang. Tycker det är riktigt dåligt att göra så mot så många av sina befintliga kunder. Alla de övriga erbjuder kontantalternativ så jag tycker det är väldigt märkligt att Telenor väljer att inte vara med i det upplägget.
Personligen så tror jag det beror på att de inte fått så stor tilldelning av telefoner som de andra men oavsett så tycker jag inte att det är ok.
De andra operatörerna vill säkert att man helst ska teckna abonnemang men samtidigt så är de medvetna om att det skadar dom mer om dom inte erbjuder befintliga kunder att köpa telefonen. Vad jag vet så är detta förfarandet unikt för iPhone. ??
Slutligen så undrar jag om någon har tips på var jag kan köpa en olåst eller Telenorlåst inom det snaraste? Danmark verkar vara den bästa möjligheten just nu. Någon som vet om det går att köpa olåst i någon butik i Danmark??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-07-31 13:38

Du kan köpa den kontant hos 3 och låsa upp den. det blir totalt ca 7500 för det paketet med 32 GB modellen.

Jag avråder dig att köpa den ifrån Danmark och Norge, de har inte den svenska reklamationsrätten som är väldigt bra att ha (tro mig). Så 500 kronor extra för svensk garanti (så du kan lämna in telefonen här och skippar åka till Danmark) + 3 årig reklamationsrätt, is a good deal

Senast redigerat 2010-07-31 14:02

Ja det var så jag gjorde. Leverans ca 18/8 (32GB), därefter upplåsning ca 2 veckor, men det gissar jag kan gå fortare om man har lite tur.

Edit: Var inne i en Telenorbutik idag och fick då reda på av säljaren:
- Vi säljer inte iPhone 4 utan abb.
- Vi kommer aldrig att göra det.
- Vi har aldrig sålt 3G eller 3GS utan abb.
- Och det gör inte våra konkurrenter heller.

Tack för kaffet...

Phonehouse kommer enligt deras butikssäljare däremot att sälja Telenorlåsta lurar utan abb, men då för 8200:-

Senast redigerat 2010-07-31 14:45

Telenor sålde på sin hemsida 3G och 3GS utan abb, men inte längre.

Precis. Inte många rätt hos säljaren mao.

Tack för svaret Esa. Bra poäng, hade inte alls tänkt på det. Jag ska kolla upp det som Sickdude skrev om att köpa på The Phonehouse. Det får bli Blocket annars för att Tre har inga hemma. Vill ha nu då jag tappade min 3gs i veckan och skärmen sprack, går fortfarande att använda men börjar bli jobbigt.

1
Bevaka tråden