Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa olåst iPhone 4 i Norge

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-07-30 16:30

Någon som vet vad som gäller vid köp via norska AppleStore?

Jag har ett norskt person och visakort. Kan väl aldrig tänka mig att men behöver vara norsk MEDBORGARE för att handla?

Kommer ihåg att det var lite stök när jag köpte min 3G 2008 i butik. Säljaren ville då se en lönespec från mitt jobb som garanti på att jag faktiskt bodde i Norge.
Men då köpte jag telefonen med ett abonnemang... Kan ha varit därför.
Abonnemanget sa jag iofs upp direkt jag kom hem från butiken. Och vips så hade jag en upplåst obunden 3G

Så tillbaka till frågan; är det bara att regga ett norskt konto på AppleStore och skicka en beställning?
Det tråkiga är att det står 3v på leveranstiden...
Men å andra sidan tar det minst en månad via Borderlinx...

Du behöver knappast vara norsk medborgare för att beställa en iPhone 4 hos Apple Store. Däremot så lär du väl behöva ha en norsk adress dit produkten kan skickas. Om du sedan har ett norskt visa-kort så är det väl bara en fördel för att undvika eventuella betalningsproblem som kan relateras till land.

Registrera, beställ och le.

  • Medlem
  • 2010-07-31 00:00

Adress finns. Dock är jag inte skriven där jag bor. Kan det bli ett problem tro?

Ursprungligen av Hubug:

Adress finns. Dock är jag inte skriven där jag bor. Kan det bli ett problem tro?

Nej, förmodligen inga problem alls, om du har en norsk adress.

Det finns inget krav att man ska vara skriven på leveransadressen. Det går ju t.ex att ange jobbet som leveransadress.

  • Medlem
  • 2010-07-31 02:14

Ja men då så

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-08-26 17:23

Finns det möjlighet att få tag på en olåst iPhone i fysisk butik i norge?

Ursprungligen av dulcoP:

Finns det möjlighet att få tag på en olåst iPhone i fysisk butik i norge?

Kontakta dom två återförsäljare som finns, Humac eller Epleshuset.

1
Bevaka tråden