Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur "ok" är det att koppla in displayport-sladden i dator som är igång?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena
Funderade på detta, jag gör det ofta själv, att jag bara kopplar in TVn när den ska användas utan att stänga av datorn och koppla in HDMI/dvi/minidisplayport-sladden. Hur smart/osmart är detta?

De är alla specificerade att klara av hot plugging, d.v.s. de är byggda för att kunna kopplas in och ut under drift. Det är inget som bara råkar fungera utan de är konstruerade för att klara av det.

Ok gött att veta!

Är det inte samma sak med USB och FW ? Designat för Hotplug?

Ursprungligen av Goflorp:

Är det inte samma sak med USB och FW ? Designat för Hotplug?

Ja. De flesta moderna kontakter är konstruerade för det.

USB behöver du väl fortfarande ta bort i operativsystemet om det gäller minnen och liknande men annat kan du ju hotplug koppla/dra ur såsom möss osv.

Ursprungligen av poseidon84:

USB behöver du väl fortfarande ta bort i operativsystemet om det gäller minnen och liknande men annat kan du ju hotplug koppla/dra ur såsom möss osv.

Jo, men det har med filsystemet att göra och har inget med själva USB-kontakten. Annars skulle filsystemet kunna bli förstört om du kopplade ur den mitt i en skrivning.

Ursprungligen av Marcus K:

Jo, men det har med filsystemet att göra och har inget med själva USB-kontakten. Annars skulle filsystemet kunna bli förstört om du kopplade ur den mitt i en skrivning.

ah, var nog kanske otydlig med hur jag tänkte men var det jag menade. du kan koppla in/ur USB men gör du det med minnen t.ex. så är det inte så bra alltid

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-07-31 13:16
Ursprungligen av Anders Båth:

Tjena
Funderade på detta, jag gör det ofta själv, att jag bara kopplar in TVn när den ska användas utan att stänga av datorn och koppla in HDMI/dvi/minidisplayport-sladden. Hur smart/osmart är detta?

Har du apparater som ska kopplas ihop/isär, och de är jordade, bör de vara anslutna till samma vägguttag. Detta för att störningsfiltret i apparaterna kan ge 115V på jorden. Så se till att de är jordade hela vägen, och inte bara en skarvsladd som går till ett ojordat uttag.... men numera har de flesta apparater EUkontakt.

1
Bevaka tråden