Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bara så att vi vet... vi är osexiga...

Tråden skapades och har fått 44 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Iphonekillar är lika osexiga som lajvare - Debatt - Expressen.se

Fast i Luleå så stod det faktisk 1 tjej i kö bland de 20 första...

Märklig brud.

Att mankan ha så ont av vad andra har för intressen.

Vi var inte så snygga i ösregnet.

Vi var ju inte heller ute för att ragga brudar där vi stod, då hade vi nog uppfört oss på et heltannat sätt.

Hon verkar ju så JOBBIG att jag hellre hade legat med ngn kille i kön än henne.

Ah, än en gång visar Expressen upp sin fenomenala kapacitet att publicera dynga i textform! Jag tror Quetzala Blanco har större problem än vi nördar eftersom hon automatisk antar att vi skaffar våra iPhone och andra Apple-pyrylar för att imponera på det motsatta könet. Att vi kan skaffa den för andra anledningar än så, det verkar enligt artikeln vara bortom hennes förstånd.

Jag hoppas att mänskligheten någon dag kommit så långt att vi inte behöver hävda oss i allt vi gör och maniskt försvara våra intressen för kritiska röster som inte förstår varför. Men det lär väl inte hända snart...

Epic fail ja. Den stämpeln väljer jag att sätta på hela den här "artikeln" eller vad den nu ska kallas för. För övrigt håller jag med Goflorp!

Hon hade en förkärlek för "episkt". Det verkar vara ett nytt modeord.

Jag blev faktiskt mer irriterad på hennes debattartikel efter en stund när jag insåg att hon som en "representant" av det "vackra folket" mer eller mindre faller tillbaka till gammeldags mobbning av de som inte "passar in" i hennes mönster.

Och som vanligt... Det är inte ok att köa för en telefon (eller någon annan pryl) men det är i högsta grad accepterat att köa för en biljett till Rolling Stones (notera hennes "Mick Jagger" tatuering på armen) eller Bruce Springsteen eller andra "upplevelser". Eller i korthet... det är svårt att acceptera andras prioriteringar men ens egna är självskrivna.

Sedan så kan jag vara lite elak... Vi har väl aldrig hört talas om eller sett "vackra flickor" flockas kring män med pengar och "fina" prylar? Så det fungerar, det är bara en fråga om att hitta rätt prylar och tillräckligt med pengar;)

(PS: Jag är själv en djupt inbiten Bossfan så jag kan förstå bägge lägren i detta fallet:)

  • Medlem
  • Haninge
  • 2010-08-01 10:40

Skrattade lite åt: "Tankarna snurrar i mitt huvud som skakande appar." iaf

Jag tror jag förstår hennes poäng om att det är lite som en fantasivärld, och paralellen till lajvare.. men sen allt med att vilja ligga, sex och ragga måste vara hennes egna dåliga erfarenheter, som inte riktigt kan generaliseras på den stora massan?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-08-01 11:07

Jag drog en slags respons på min blogg

Stureplansbrudar är lika osexiga som tjackhoror | mkeriksson

By the way ryker den av ironi.

Ursprungligen av CliffStrom:

Jag drog en slags respons på min blogg

Stureplansbrudar är lika osexiga som tjackhoror | mkeriksson

By the way ryker den av ironi.

hahahaha.. den var bra, tack

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-08-01 12:36
Ursprungligen av CliffStrom:

Jag drog en slags respons på min blogg

Stureplansbrudar är lika osexiga som tjackhoror | mkeriksson

By the way ryker den av ironi.

Lite svår att läsa, du kanske skulle kolla grammatik och stavning.

Ursprungligen av MatsOlov:

Lite svår att läsa, du kanske skulle kolla grammatik och stavning.

Haha. Ah orka då. Jag var så uppeldad när jag skrev det så stavningen får vara kvar. Vi kan säga att det är så hon stavar och skriver :).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-01 13:37

Avsikten med liknande texter/krönikor/whatever är ju att väcka uppmärksamhet, och det har hon lyckats med iom att det diskuteras här.

Har läst artikeln och den är rätt medioker, stundals underhållande. Det är väldigt tacksamt att rikta in sig på fanboys, för så fort man försöker motbevisa stereotyperna får artikelförfattaren rätt, iom att man genom att tjafsa emot visar hela världen att man är en av de utpekade.

Det här är inget att brusa upp sig för... det är ju för fan Expressen! Tidningarnas Windows XP, för folk som inte vet hur man uppgraderar eller sitter på skithårdvara.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2010-08-01 15:05
Ursprungligen av CliffStrom:

Jag drog en slags respons på min blogg

Stureplansbrudar är lika osexiga som tjackhoror | mkeriksson

By the way ryker den av ironi.

Haha, riktigt bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-01 11:27

Hela artikeln utgår ifrån ett påhittat faktum som inte ens försöker styrkas någonstans: Att allt killar gör skulle ha syftet att ragga. En mycket märklig sak att tro. Lever författaren själv på det sättet - gör precis allt med syfte att vara åtråvärd inför killar och dömer ut alla typer av aktiviteter som inte direkt främjar detta syfte? Prylar är ett intresse som många killar har och det ligger väl för de flesta av oss så långt ifrån vårt intresse för kvinnor som något kan ligga. Jag vet inte hur det är på Stureplan dock, då jag aldrig befattar mig med den mycket speciella delen av världen.

Orkar inte läsa artikeln...men jag förstår mycket väl om den genomsnittliga kvinnan inte blir våt i trosan när hon ser majoriteten av män i en nördkö - t.ex. en Iphone-kö. Alla vet dock att fulheten och osexigheten bland Apple-nördar bara är ca. 50% men hon Windows- och Linux-nördarna är det närmare 97%. Bland den senare kategorin är dessutom en stor andel borderlajnare och andra med psykiska störningar (visa t.ex. EN av dessa galningar som går till plugget och skjuter ner elever/lärare som har en MacBook Pro hemma).
En tröst är ju att det för varje år blir fler och fler coola och sexiga män och kvinnor som har Apple-produkter. Detta av den enkla anledningen att OM man ska nörda med IT/HighTech så vill ju upplyst folk ha SNYGGA grejer. När jag började min resa med Apple på sena 80-talet in på 90-talet fanns det bara jag och tre till som var coola och sexiga.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2010-08-01 19:07
Ursprungligen av Zimmerman:

(visa t.ex. EN av dessa galningar som går till plugget och skjuter ner elever/lärare som har en MacBook Pro hemma)

Har du några belägg för det påståendet? Det är ju förvisso statistiskt inte lika troligt att någon skjutgalning har en MacBook Pro, men är det så att ingen av de som utfört ett sådant dåd har varit Macanvändare? Att Macanvändare inte är dårar är ju i så fall den absolut intressantaste slutsatsen som kan dras. Om det visar sig att dessa dårar använder Mac i stor utsträckning så skulle det vara mycket oroande.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-08-01 12:29

Själv tycker jag Quetzala Blanco var så grymt osexig att jag inte brydde mig om att läsa hennes artikel, men jag han se, innan jag klickade bort sidan, att hon skrivit en roman, så man får väl ta hennes inlägg i iPhonedissandet som ett sätt att skapa uppmärksamhet för att sälja mer. :/

Haha jag tyckte det var riktigt rolig läsning och hon har faktiskt en poäng.

Ursprungligen av Littorin:

Haha jag tyckte det var riktigt rolig läsning och hon har faktiskt en poäng.

Vilken är?

De som inte är lika snygga som lilla jag ä inget att ha?

Hela bruden verkar ju vara i Blondinbellafacket.

Ursprungligen av Goflorp:

Vilken är?

De som inte är lika snygga som lilla jag ä inget att ha?

Hela bruden verkar ju vara i Blondinbellafacket.

Även fast iPhone 4 är helt underbar pryl så kan jag bara hålla med henne om att det är "Barnsligt, Världsfrånvänt och Patetiskt" att sitta på Kungsgatan en svinkall vardagsmorgon i Juli och invänta premiären av den, även fast man i efterhand ångrar att man själv inte gjorde det - just för att man nu glatt får vänta i två-fyra veckor innan man får sin egen.

Har du ingen humor, gubbe?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-01 13:39

Min fru tyckte jag var sexig som köade!

Ursprungligen av AxelM:

Min fru tyckte jag var sexig som köade!

Det är väl egentligen den enda kvinnan som gäller?

Om MIN fru tycker jag är sexig; bra.

Om ngn kamel som skriver kåserier INTE tycker det, baserat på mitt telefonval...
Vem bryr sig.

Min fru satt i bilen och väntade i en och en halv timme på att jag skulle bli klar med luren. Det är kärlek det...

Där jag köpte min iPhone 4 så var det ca 40% tjejer.. Vad tycker hon om dom?

Ha ha, snacka om att hon når sitt mål med inlägget. Ganska enkelt när man tänker efter, hacka ner på användarna av världens populäraste teknikpryl så får du uppmärksamhet. Råka nämna längst ner att du romandebuterar så kanske någon promille bemödar sig att köpa din bok.

Citat:

I vår romandebuterar hon med "Gör vad du vill så länge du inte dödar mig".

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-01 16:22

Hon håller i en iPhone på bilderna som ligger i bildspelet på förstasidan på hennes blogg.

Quetzala Blanco | Nöjesbloggar | Bloggar | Nyheter24

Den negativa reaktionen på hennes artikel - inte minst här - bevisar tydligt att hon har rätt. :-D.

Det är väl för fn klart som korvspad att det är "Barnsligt, Världsfrånvänt och Patetiskt" att campa på Kungsgatan en svinkall regnig dag och kväll och invänta en teknikpryl. Jisses. Man måste väl ändå vara rätt bombad om man inte inser det.
Jag steg upp kl 06:00 och köade till 10:00 när dom öppnade min butik på Söder. Eftersom jag är psykiskt frisk så kände jag mig "Barnslig, Världsfrånvänd och Patetisk". Jag inser klart och tydligt min nördsjukdom - jag har alltså sjukdomsinsikt - men jag kan skratta åt den och skämta om den. Är man 15 bast är det ju en sak, men jag är alltså en vuxen medborgare - som alltså kalkylerat förnedrar mig för att komma över en pryl jag vill ha.

Men...vad hon inte tänker på är att folk köar för mycket, mycket värre/ynkligare/onödigare/töntigare saker än en handdator som ändå kan användas för mycket - även kreativa saker. Jag själv skulle aldrig förnedra mig så fruktasnvär att jag skulle ställa mig i en krogkö. Att köa en minut - eller en timme - för att komma in på ett brännvinshak är för mig åtta resor absurdare. Sedan så glömmer hon också andra köer; har ni sett kvinnoköerna när det är saleout (eller vad det nu heter) av modekläder? Bredvid Mariatorget brukar det vara enorma köer flera gånger per år. Bara tjejer/kvinnor. Dom campar inte natten före, men sådant är ju bara gradskillnader och inte viktigt filosofiskt sätt. En viktig skillnad - som är intressant på många sätt - är att dessa köer/rusningar av kvinnor till mode-sellouts ofta innehåller en hel del aggresioner - vilket man aldrig ser i t.ex. en Iphone-kö. Jag har sett kvinnor skrika åt varandra - slita i dom eftertraktade tygbitarna - ja, våldet har hängt i luften.

Senast redigerat 2010-08-01 18:27

Quetzala Blanco visar ju en otroligt osympatisk förmåga med den här artikeln.
Hon kan tydligen inte ens i sin fantasi gissa rätt på varför man köper en iphone eller hur kundgruppen ser ut. Dock förvånar det mig vilka metoder hon tar till för att kunna glänsa i en artikel.

Hennes nyinköpta vinterskor som lämnar små Dior-tryck i snön ska jag lämna i fred, likaväl som hennes bröst, päls och skumpa i rampljuset.

Ursprungligen av ThePreTor1aN:

Quetzala Blanco visar ju en otroligt osympatisk förmåga med den här artikeln.
Hon kan tydligen inte ens i sin fantasi gissa rätt på varför man köper en iphone eller hur kundgruppen ser ut. Dock förvånar det mig vilka metoder hon tar till för att kunna glänsa i en artikel.

Hennes nyinköpta vinterskor som lämnar små Dior-tryck i snön ska jag lämna i fred, likaväl som hennes bröst, päls och skumpa i rampljuset.

Det fanns massa läsbart i kommentarerna på Expressen.

Hon sitter väl redan i chefsredaktörns knä där och gratuleras till alla besöken på Expressen.se.

alla som köar utan för HM när de släpper desiger kollektioner då? är inte det lite samma sak? artikelförfattaren skulle säkert inte skriva samma sak om det handlade om nått hon tyckte va intressant.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-08-01 17:23

Inte nog med att jag är osexig som iPhone/Apple diggare, jag är dessutom tjock och alla som är det vet ju hur ofta man då blir kallad eller tagen för idiot. Jag undrar hur jag tar mig genom livet egentligen?

De senaste månaderna, har jag märkt, har det mer eller mindre varit fritt fram att kalla oss iPhoneanvändare för vilka skällsord som helst. Undrar varför? I och med Android borde väl de som inte gillar iPhone vara nöjda och sitta hemma på kammarn och fixa med sitt öppna system och sina överlägsna mobiler, för vilka reklam nu rullar dygnet runt på våra tv och radiostationer i stället för att kommentera vårt val?

Senast redigerat 2010-08-01 17:39
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-08-01 17:36

Om man nu ska spotta ur sig plattityder om tekniknördar så känns mac-geeks som fel grupp att ta sikte på. Fast hon klankar ner på sina polare som minsann inte köar på krogen men har en iPad lika hårt. Det hela verkar kretsa kring att man inte får gilla något för mycket, utan endast lagom, på det där lite nonchalanta sättet.

Bevaka tråden