Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

JAILBREAK ute för iPhone 4! Limerain

Tråden skapades och har fått 94 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-01 23:22

Nu är det bara att köra nu kan du låsa upp din telefon samt få cydia på din nya iPhone 4

Index of /

man JBar telefonen genom att gå in på den sidan med din telefon, du måste alltså inte göra det genom din dator.

Senast redigerat 2010-08-01 23:42
  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-01 23:55

Kan gå väldigt trögt att komma in på sidan, finns en mirrorsite:

http://jailbreakme.modmyi.com

Orginalsidan är alltså

http://jailbreakme.com

Håller på med det just nu.

Sidan kan krasha igen när som, Comex (Spirit) säger att han försöker starta om servern men kan själv inte komma in för att den är överbelastad..

Ursprungligen av Esa:

man JBar telefonen genom att gå in på den sidan med din telefon, du måste alltså inte göra det genom din dator.

Det sista där kändes ju tryggt !

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-02 00:37

sådär då sitter man med en upplåst iPhone 4 haha

Tummen upp!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-02 01:28

Fantastiskt!

Testade med 3Gs + iOS 4 - funkade klockrent.

Funkade fint på Iphone 3GS med 4.0 i...
Funkade mindre bra på Ipad med 3.2.1 i... Ipaden väljer att starta om istället....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 07:28
Ursprungligen av PeeMaN:

Funkade fint på Iphone 3GS med 4.0 i...
Funkade mindre bra på Ipad med 3.2.1 i... Ipaden väljer att starta om istället....

iPad fungerar inte för tillfället.

Ursprungligen av westerlu77:

Jailbreakade min men när jag startade om 3GS så står den bara och tuggar vid äpplet.. Nån mer med samma problem?

Stuck at Apple Logo?- DFU MODE+RESTORE & TRY AGAIN

Viktig information!
Synca telefonen med iTunes före du jailbreakar!!!
När syncningen är klar och den tagit backup gå in på sidan och jailbreaka.
om du inte kan skicka MMS eller inte kan använda Facetime stäng av autosync i iTunes koppla in din iphone och återställ till säkerhetskopian du gjorde innan jailbreak så funkar detta igen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 07:07
Ursprungligen av zparta:

Viktig information!
Synca telefonen med iTunes före du jailbreakar!!!
När syncningen är klar och den tagit backup gå in på sidan och jailbreaka.
om du inte kan skicka MMS eller inte kan använda Facetime stäng av autosync i iTunes koppla in din iphone och återställ till säkerhetskopian du gjorde innan jailbreak så funkar detta igen.

Det är fixat.

FaceTime and MMS issues should be fixed now. For those who already jailbreaked, simply launch Cydia and follow the update prompts.

En kort fråga, om man jailbreakar, och sedan uppdaterar när ny uppdatering finns, vad händer med alla program man laddat ner och så? Går väl inte att göra en backup på JB-telefoner?

//Johnny

Jailbreakade min men när jag startade om 3GS så står den bara och tuggar vid äpplet.. Nån mer med samma problem?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-02 05:07

jippie... då kan jag äntligen igen använda mig av lockinfo och sms-rapport

Tror att jag håller tassarna borta från detta hack tills det lirar bättre. Men sen ska det bli kul att höra vilka applikationer som verkligen motiverar att man jailbreakar. En särskild tråd för det måntro?

Ursprungligen av Per Ejeklint:

Tror att jag håller tassarna borta från detta hack tills det lirar bättre. Men sen ska det bli kul att höra vilka applikationer som verkligen motiverar att man jailbreakar. En särskild tråd för det måntro?

Finns ett gäng sådana.
Leta här samt i forumdelen om apps/program.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-02 11:22

Varför?

Hej!

Är intresserad av att jailbreaka men när jag väl sitter där och ska slida för att jailbreaka frågar jag mig varför jag ska göra det? Och jag vet faktiskt inte. Varför tycker ni det är bra att jailbreaka?

När jag går in på cydia och kikar på program som medföljer är det inget där som jag är intresserad av faktiskt. Såg att man inte får säga vart man hittar piratprogram men om jag jailbreakar på detta sätt kan jag installera annan programvara med då?

Tacksam för svar

Gjorde en restore men när jag försöker att jailbreaka igen så gör jag enligt instruktionerna, slidar men sen händer ingenting.. Bara bakgrundshimlen och stendött.Den säger att jag har försökt tidigare men att jag ska prova igen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-02 08:44
Ursprungligen av westerlu77:

Gjorde en restore men när jag försöker att jailbreaka igen så gör jag enligt instruktionerna, slidar men sen händer ingenting.. Bara bakgrundshimlen och stendött.Den säger att jag har försökt tidigare men att jag ska prova igen.

starta om telefonen och försök igen

Ingen skillnad. Det funkade igår natt men jag fick inget slutmeddelande att det var klart, ska man få det? däremot fanns cydia på hemskärmen, problem iför sej med cydia första sidan men jag provade och ladda in sbsettings som funkade men jag fick inte 3g unrestrictor att funka, därför startade jag om telefonen, efter det tuggade äpplet bara. Men nu är som sagt telefonen igång men får inte jailbreak att funka.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-02 08:59
Ursprungligen av westerlu77:

Ingen skillnad. Det funkade igår natt men jag fick inget slutmeddelande att det var klart, ska man få det? däremot fanns cydia på hemskärmen, problem iför sej med cydia första sidan men jag provade och ladda in sbsettings som funkade men jag fick inte 3g unrestrictor att funka, därför startade jag om telefonen, efter det tuggade äpplet bara. Men nu är som sagt telefonen igång men får inte jailbreak att funka.

aså när cydia finns så är det klart.. jo jag vet det med 3G unrestrictor, men när du startar cydia skall de vara en uppdatering som fixar det, samt andra buggar i Cydia, samt att den fixar MMS och Facetime problemet

Nu gick det!:) Jag gick in via JailbreakMe istället för jailbreakme.com, nu fick jag ett slutmedd. också vilket jag inte fick inatt. Nu ska jag lägga in allt via itunes också

Lite of topic...

Om man sitter på en 3GS utan IOS4, hur uppdaterar man till 4.0 och INTE till 4.0.1 !?

Jag ser att på: JailbreakMe 2.0 står det ingemting om problemet med 4.0.1

men på: JailbreakMe 2.0 står det att man INTE skall uppdatera till 4.0.1

Säkert fler än mig som undrar

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2010-08-02 09:38
Ursprungligen av IcemanCharlie:

Lite of topic...

Om man sitter på en 3GS utan IOS4, hur uppdaterar man till 4.0 och INTE till 4.0.1 !?

Jag ser att på: JailbreakMe 2.0 står det ingemting om problemet med 4.0.1

men på: JailbreakMe 2.0 står det att man INTE skall uppdatera till 4.0.1

Säkert fler än mig som undrar

Det står "don´t update past 4.0.1".

Med andra ord är 4.0.1 OK.

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-08-02 09:31

Ett inlägg om piratprogram raderat. OBS det är INTE tillåtet att prata om var/hur man får tag på piratmjukvara på 99.
/Admin

Ja nu ser jag det O:-)

Tydligen är det betan, 4.1 som INTE fungerar!!

slicke, det finns flertalet trådar här som tar upp varför man kanske vill jailbreaka. Läs dessa trådar, om du inte vet varför så behöver du inte göra det.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 11:28

Jailbreak är enligt mig ett måste för att JAG ska kunna nyttja telefonen på bästa sätt för MIG!!

Varför detta finns som sagt i många trådar...
Finns många fördelar, men också nackdelar. (kan inte komma på någon mer än att man inte kan uppdatera direkt när det kommer nya uppdateringar)..

Är det nån som vet vad som händer om man har jailbreakat en 4.0 och sen uppdaterar till 4.0.1? Jag antar att man måste jailbreaka igen, men är det samma hassle som det alltid vart att man måste ominstallera allt i cydia?

Inte för att det verkar vara så stor mening att uppdatera till 4.0.1, eller hur?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-02 12:12

Precis, allt måste göras om... Finns väl APTBACKUP eller vad den heter men fungerar inte så smidigt..

Bevaka tråden