Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Två iPadställ, en jämförelse

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt två iPadställ och tänkte dela med mig av mina erfarenheter.

Det första jag köpte var ett staffli från Clas Ohlson.
Kostnad 29 kr.
Fördelar: Klarar iPadden med Apples fodral. Billigt. Kommer upp lite i höjd, så bättre att ha som extra skärm bredvid sin dator.
Nackdelar: Om man inte gör ett hål för laddar kabeln så måste iPaden vara upp och ner, och då är av och på knappen i botten.

Sen köpte jag jag en iPad docka.
Kostnad: ~275 kr.
Fördelar: iPaden står med rätt sida upp. Har en hörlursutgång.
Nackdelar: Dyr. Går ej att ha iPaden i ett Apple iPad fodral.

Just nu så använder jag båda, beroende på om fodralet är på eller av.

Senast redigerat 2010-08-03 15:24
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-03 14:11

Jag har också ett stafli från Clas Ohlson, men jag sågade av en dryg centimeter av det bakre stödet för att få en bättre vinkel. En fördel med staflit är att man kan ha sin iPad liggande. Jag har staflit vid sängen och sätter iPaden där över natten. Perfekt. Och som sagt, bara 29 kr.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-03 14:38

Jag köpte apples iPaddocka som iPadställ (ett ord) för uppladning på nattduksbordet. Svårt att kolla på film i landscape dock. Till det tänkte jag använda mig av ett iPadfordral istället, typ DODOcase.

Staflit känns lite otympligt om man vill kolla på film i sängen. Vad är användningsområdet? När ni vill använda den som fotoram?

Ursprungligen av -David-:

Jag köpte apples iPaddocka som iPadställ (ett ord) för uppladning på nattduksbordet. Svårt att kolla på film i landscape dock. Till det tänkte jag använda mig av ett iPadfordral istället, typ DODOcase.

Stafflit känns lite otympligt om man vill kolla på film i sängen. Vad är användningsområdet? När ni vill använda den som fotoram?

Stafflit har jag stående brevid min datorskärm. Annars så använder jag iPadfodralet om jag ligger ner och ska kolla på film.

Fixade särskrivningen. När man bara skriver engelska i 15 år så blir det lätt så. Tack.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-03 17:26
Ursprungligen av bjelkeman:

Stafflit har jag stående brevid min datorskärm. Annars så använder jag iPadfodralet om jag ligger ner och ska kolla på film.

Fixade särskrivningen. När man bara skriver engelska i 15 år så blir det lätt så. Tack.

No worries

Såg detta på Feber.se
Använd iPad som monitor med det här stället | iPadfeber

Verkar rätt coolt. Dock betydligt dyrare.

Ursprungligen av -David-:

No worries

Såg detta på Feber.se
Använd iPad som monitor med det här stället | iPadfeber

Verkar rätt coolt. Dock betydligt dyrare.

Jag har faktiskt beställt ett sådant iPadställ efter att ha sett den i en tysk datortidning.

Jag beställde på måndagskvällen och på torsdagen kom UPS och knackade på dörren

Det stället ser riktigt koolt ut faktiskt.

Jag tänkte använda min iPad som extra monitor för min Mac, tillsammans med AirDisplay, vilket blir en löjligt liten skärm med dålig prestanda. Om det var det enda man använde iPadden till. Men det är det ju förstås inte. Nåja. Jag har köpt AirDisplay, som fungerar som utlovat, men jag använder det knappast.

1
Bevaka tråden