Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur bra är detta avtal med 3?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej
lutar åt att skaffa iphone via 3. Enl säljaren kan jag få ett företagsabonnemang med fritt prat, sms och mms (motsvarande 6000 kr i månaden), surfa 10 gig (sen blir det långsammare nedladdning 200 kb/sek) + en sticka till datorn med fri surf. Allt för 600 kr + moms/månaden (=750 kr). 4 veckors leverans på telefonen. Har någon testat detta avtal? avråder någon mig? Har ngn en bättre idé? Är 3 ok?

Fritt prat, SMS och MMS kan ju vara värt en hel del om det är sådant man ägnar sig åt, men stickan till din dator har inget värde, du använder din iPhone som "sticka".

3 är ok om man inte vill ha en speciallösning eller har en fråga som inte är allmän.

tydligen kan man surfa vidare hur mycket man vill på 3 (efter det att 10 gig är slut på iphone) med stickan - enligt säljaren

Ursprungligen av martin å:

tydligen kan man surfa vidare hur mycket man vill på 3 (efter det att 10 gig är slut på iphone) med stickan - enligt säljaren

Har heller aldrig varit med om att farten går ned då jag överskridit 10 gig med iPhonen.

Bor du i storstad så är 3 ok.

Bor du i skogen så välj ngt annat.

Ursprungligen av Goflorp:

Bor du i storstad så är 3 ok.

Bor du i skogen så välj ngt annat.

....eller bara i en källarvåning i centrala Lund. Välj bort 3!

Ursprungligen av koss_boss:

....eller bara i en källarvåning i centrala Lund. Välj bort 3!

.. eller i ett flerfamiljshus i Sollentuna, välj bort 3!

Ursprungligen av Goflorp:

Bor du i storstad så är 3 ok.

Bor du i skogen så välj ngt annat.

Någon sådan regel är inte tillförlitlig. Jag bor delar av året på vischan, bättre mottagning där än i storstan för mig. Så generella råd om vilken operatör som bör väljas med avseende på täckning kan man inte ge.

Det som är problemet med 3 är att de saknar Fallback om 3G strejkar, de andra Telia osv faller tillbaka på EDGE7GSM om felkorrigeringen får jobba för hårt. 3 har inte den möjligheten då de ENBART har ett 3G-nät.
FÖRR hade de avtal med Telenor/Europpolitan att de gick in och tog över amtalen då 3G knakade.

I dagsläget är 3G "tillräckligt bra utbyggt" enligt 3's sätt att resonera. Så de har tagit bort fallback-funktionen.

Så, många upplvever problem med 3, ja.

Andra har inga problem med dem alls.

Begrunda och välj själv.

Jag skulle valt vad som helst förutom 3, just pga saknad av fallback till GSM, alla andra operatörer har detta förutom 3.

Ursprungligen av keptang:

Jag skulle valt vad som helst förutom 3, just pga saknad av fallback till GSM, alla andra operatörer har detta förutom 3.

Endast 3G-nät ger även kortare batteritid.

Enligt Apple:
Samtalstid:
upp till 7 timmar i 3G-nät
upp till 14 timmar i 2G-nät

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-09 22:08

På Telenor får du ett Affärspaket Fastpris för 549 kr exkl. moms + 40 kr exkl. moms förhöjd per månad = 589 kr ex. moms. 24 månaders bindning.

Då får du iPhone 4, ett modem, 2 simkort, FRI SURF (Dvs inga begränsningar) samtal upp till 3500 kronor per månad. = ca 5000 minuter.

Vill du ha mer info dra mig ett PM..

Ursprungligen av martin å:

hej
lutar åt att skaffa iphone via 3. Enl säljaren kan jag få ett företagsabonnemang med fritt prat, sms och mms (motsvarande 6000 kr i månaden), surfa 10 gig (sen blir det långsammare nedladdning 200 kb/sek) + en sticka till datorn med fri surf. Allt för 600 kr + moms/månaden (=750 kr). 4 veckors leverans på telefonen. Har någon testat detta avtal? avråder någon mig? Har ngn en bättre idé? Är 3 ok?

Om du inte är kund hos 3 idag:
Byt inte operatör förrän du vet att täckningen är OK där du behöver den. M a o skaffa ett kontantkort först.

1
Bevaka tråden