Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacPub Sundsvall 8e september

Tråden skapades och har fått 83 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Sist jag träffade Sidde snackade han om att det nog inte skulle bli någon fler pub. Istället skulle man/vi, för att locka fler, köra med någon slags föreläsningar. Jag antar att den idén lagts på permanent permafrost för detta var ett år sedan och det krävs ju trots allt att någon drar igång det.

Jag är nog den som har mest fri tid, iaf verkar det så ibland, så jag förslår en klassiskt MacPub på Bishops. Kanske ska vi göra så att vi planerar en i september för att verkligen gå ut i god tid med informationen.

Det finns en del nytt att titta, snacka om och känna på. Säkert finns det någon i gänget som har nya iPhone, en iPad eller en Magic Trackpad som vi kan få en demo av. Att vi sedan tar detta över en öl i glada vänners lag gör ju inte saken sämre.

Kom igen nu. Skål!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-08-13 17:27

Hoppas jag kan dyka upp... de senaste har inte passat tyvärr. (iPhone4 i Ånge just nu)

Jag kommer gärna.

jag inväntar någon fler innan jag kommer med datumförslag men den som vill får gärna föreslå

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-08-18 10:08

Tja. Jag vet inte heller riktigt vad som hänt med våra idéer. Vi har väl lite för mycket jobb och för vissa dessutom familj ibland för att få tid med allt.

Så en vanlig macpubb kan väl vara trevligt. Den 13e september byter jag dock jobb, så jag undviker gärna en pub under första arbetsveckan för att orka med. Men veckan innan fungerar säkerligen bra. Jag vet också att det finns en del mac-människor på nya arbetsplatsen, endel är även reggade här på 99. Så jag ska väl försöka få med mig lite folk också så småningom.

Trevligt med att någon ny verkar vilja dyka upp.
Välkommen yabbah, för jag tror inte jag sett dig tidigare.
Stämmer adressen i din profil, Hagag 93? Jag är själv uppväxt några hus bort på Hagag. 99. Mina föräldrar dock också flyttat därifrån sedan 5år sedan tror jag det var.

Ursprungligen av Sidde:

Trevligt med att någon ny verkar vilja dyka upp.
Välkommen yabbah, för jag tror inte jag sett dig tidigare.
Stämmer adressen i din profil, Hagag 93? Jag är själv uppväxt några hus bort på Hagag. 99. Mina föräldrar dock också flyttat därifrån sedan 5år sedan tror jag det var.

Tjo, jo adressen stämmer. Det stämmer att dom flyttade för ca 5 år sen. Skulle nästan vilja påstå att du är ganska lik din far.
Vad världen är liten asså.

Vecka 36 är alltså förslaget från Sidde. Trevligt att höra från dig.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vecka 36 är alltså förslaget från Sidde. Trevligt att höra från dig.

Tror onsdag skulle kunna fungera bra vecka 36. Utan att veta för mycket om veckan. Kan hända att jag får förhinder, men just nu är veckan tom för mig i kalendern.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-08-19 17:58

Lilla lördag... kan fungera.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-08-19 18:41

Har antecknat dagen men kan inte ge besked ännu.

Onsdag v.36 fungerar för mig.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-08-19 18:57

Jag kommer också. Onsdag v 36 passar mig.

Vad trevligt. Onsdag v36 klubbar vi. Skriver in det överallt där jag kan

Tid?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-08-23 23:38

18-19tiden kanske!!?

Ursprungligen av Henil:

18-19tiden kanske!!?

Fungerar fint de.

Trevligt, vi verkar bli några

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-08-25 12:55

Jag tor jag kan komma men är inte säker än. Jag har lagt in det i kalendern iaf.

Någon som kan ta med sig en iPhone 4 för oss vanliga dödliga? Telia lyckades sabba min beställning så min order lades inte förens 12 augusti. Lär stå långt ner på listan!

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2010-08-25 22:28

Självklart.

Jo, angående tiden så är det bäst för mig ju närmare 18 det kan bli. Har en danskurs som börjar 19.45 men jag kan nog dra ut lite på det...

Vi kan väl köra 18 punkt liksom?

Fungerar för mig i alla fall.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-08-30 12:26

Kl 18 fungerar för mig också. Jag kommer då.

Vi siktar väl på att plocka plats antingen i "Biblioteket" eller i rummet längst in "bakom" baren. Det är de bästa ställena att sitta på

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vi siktar väl på att plocka plats antingen i "Biblioteket" eller i rummet längst in "bakom" baren. Det är de bästa ställena att sitta på

Var ligger det här stället ? Jag är inte från stan, så gärna en adress och en kortfattad vägbeskrivning.

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Här kommer en karta. Ingången är dock på Nybrogatan mittemot den indiska restaurangen:Bishops Arms - hitta.se

Tackar, då ska jag nog hitta.

Hur ser det ut för folk på onsdag?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-06 18:04

Jag dyker upp, säkert strax innan 18. Eventuellt kommer jag inte att äta ute, första gången tror jag det blir då. Men jag får väl kompensera med några extra öl

Ursprungligen av Sidde:

Jag dyker upp, säkert strax innan 18. Eventuellt kommer jag inte att äta ute, första gången tror jag det blir då. Men jag får väl kompensera med några extra öl

Det går inte att övertala dig att äta ute ändå? O:-)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-09-06 20:16
Ursprungligen av G.Lindqvist:

Det går inte att övertala dig att äta ute ändå? O:-)

Vi får se hur det blir, brukar ju bli så sent med mat om man ska vänta på dig. Du som sölar omkring på morgonen och är på jobbet när jag äter min lunch

Bevaka tråden