Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 2G fast vid "BOOTLOADER" vid jailbreak/Upplåsning

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-08-15 22:08

Hej på alla Iphone-fantaster!!

Har en Iphone 2G som jag köpt och använt flitigt sedan inköpet i staterna.
Har själv lyckats låsa upp telefonen utan några som helst konstigheter tills senaste uppdateringen.

När jag uppdaterade telefonen till 3.1.3 så började alla problem, den hamnade i ett s.k. "Deep-sleep" problem. Den kunde ta emot samtal men varken skärmen eller ringsignalen dök upp förns man tryckte på någon knapp. Var trött på att missa alla mina samtal så jag tänkte downgrade'a telefonen.

Nu när jag skulle köra en unlock för 3.0.X via redsn0w 8.0 så har telefonen fastnat i bootloader'n (den där uppstartsslingan med all text om vad som startas) efter att den kört några rader, utan att ge mig någon som helst respons.

Nu är min fråga, hur löser jag detta? Varken Itunes eller något annat program reagerar när jag kopplar telefonen via USB'n. Vad krävs? har försökt Googla detta men utan att få ett någorlunda konkret svar!

Tackar för er tid

MVH

Resvan

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-15 22:26
Ursprungligen av resvan:

Hej på alla Iphone-fantaster!!

Har en Iphone 2G som jag köpt och använt flitigt sedan inköpet i staterna.
Har själv lyckats låsa upp telefonen utan några som helst konstigheter tills senaste uppdateringen.

När jag uppdaterade telefonen till 3.1.3 så började alla problem, den hamnade i ett s.k. "Deep-sleep" problem. Den kunde ta emot samtal men varken skärmen eller ringsignalen dök upp förns man tryckte på någon knapp. Var trött på att missa alla mina samtal så jag tänkte downgrade'a telefonen.

Nu när jag skulle köra en unlock för 3.0.X via redsn0w 8.0 så har telefonen fastnat i bootloader'n (den där uppstartsslingan med all text om vad som startas) efter att den kört några rader, utan att ge mig någon som helst respons.

Nu är min fråga, hur löser jag detta? Varken Itunes eller något annat program reagerar när jag kopplar telefonen via USB'n. Vad krävs? har försökt Googla detta men utan att få ett någorlunda konkret svar!

Tackar för er tid

MVH

Resvan

Har du satt den i DFU?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-08-15 22:52

Hej zappee, tack för ditt snabba svar!

Vet inte hur jag kommer till DFU, den har fastnat i en slinga. Kan inte göra något än att stänga av den och sätta igång den, samma sak händer då igen. Inte ens Itunes reagerar när jag kopplar den via USB.

hur sätter jag den i DFU från boot:en?

Ursprungligen av resvan:

Hej zappee, tack för ditt snabba svar!

Vet inte hur jag kommer till DFU, den har fastnat i en slinga. Kan inte göra något än att stänga av den och sätta igång den, samma sak händer då igen. Inte ens Itunes reagerar när jag kopplar den via USB.

hur sätter jag den i DFU från boot:en?

Det är därför du ska sätta den i DFU-mode, för att den hamnat i en loop.

How to Enter DFU Mode - iPhone/iTouch Guides

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-16 00:36

Först och främst så tror jag du ska sluta att försöka nedgradera. Kör en vanlig restore i iTunes till senaste versionen 3.1.3. Du måste kanske starta i DFU mode innan det kommer att gå att köra återställningen.

Använd Pwnage tool för att hacka telefonen igen och installera inte för många program från Cydia eller piratade program så ska telefonen fungera.

//Rob

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-08-20 21:21

Ursäkta för mitt sena svar, mycket på jobbet. Får först av allt tacka "zappee" och "keptang" för er hjälp, har nu lyckats sätta telefonen i DFU-mode och kommer att installera om. Jag blev bra orolig när jag såg loopen gå om och om igen

Hej "Robo-X", problemet med min telefon uppstod efter uppgradering samt jailbreak efter jailbreak till 3.1.3. WiFi'n har försvunnit helt samt att när jag tar emot samtal så ringer det i luren för den andra men min telefon varken vibrerar, ringer svarar med skärmen förns jag trycker på en knapp. Därav försökte jag nergradera den. Jag har inte installerat något från cydia bara för att se om det är problemet och ändå har den krånglat =S

Får väl börja använda den som bara en Ipod ='(

Har googlat problemet och jag verkar inte vara ensam om att ha det.

Trevlig kväll/helg

Resvan

1
Bevaka tråden