Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa playlists direkt ur sub-dirren?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, kikar emellanåt på tutorials från lynda.com tex, och tänkte kolla om någon har något tips på något program eller liknande som snabbt kan fixa playlists från dessa skivor.

Brukar vara filstruktur typ:

01-blabla
02-blalba
03-blabla
osv osv ..

Tänkte att det bör kanske finnas något som skapar playlists direkt ur sub-dirren, men google gav inte mycket tyvärr, så mitt hopp står till er kunskap och erfarenhet.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-08-16 22:43

VLC kan skapa en spellista.

Ursprungligen av Jetwash:

VLC kan skapa en spellista.

Jo jag har provat det, men man måste ju gå in i varje enskild mapp, välja alla filer i mappen och trycka OK. Då börjar dessutom eländet spela första filen man valt, så man måste först stänga den, sen ta nästa sub-dir.

Ses som lite omständigt för mig, men finns det inga andra alternativ så får jag väl köra på det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-08-17 09:39

Kör ovanstående med ett Automator-script...

Ursprungligen av kenjon:

Kör ovanstående med ett Automator-script...

mkaay ?
Har du något exempel på hur sånt ser ut? Är ju typ blåny på mac, så kan nästintill ingenting.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-08-17 20:59

Jag kanske har missuppfattat frågan. Men får du inte önskad effekt om du drar huvudmappen (med undermapparna i) till VLCs playlist?

Ursprungligen av ibish:

Jag kanske har missuppfattat frågan. Men får du inte önskad effekt om du drar huvudmappen (med undermapparna i) till VLCs playlist?

Men va förbaskat lätt allt ska va på en Mac då. Som gammal windows-användare så krånglar man ju gärna till saker och ting hela tiden.

Fungerade klockrent, tusen tack.

Ursprungligen av yabbah:

Men va förbaskat lätt allt ska va på en Mac då. Som gammal windows-användare så krånglar man ju gärna till saker och ting hela tiden.

Så ska det låta

Ursprungligen av Mutant:

Så ska det låta

1
Bevaka tråden