Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Aktivering (3GS, iOS4)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en helt ny iPhone 3GS 8 gb med iOS4. Denna ska jag sälja och köparen vill ha den upplåst (nu låst till Telia). Enda sättet att aktivera (förutom ful-lösningar med phone book sim) är mig veterligen att aktivera med ett Telia-kort?

Sedan ska jag kunna surfa in på jailbreakme.com och slutföra processen, har jag uppfattat det hela rätt? Min kompis uppger att han använt den sidan utan att behöva aktivera först, kan det stämma?

Eftersom jag inte kommer in i telefonen för tillfället vet jag inte vilken boot rom eller base band som finns, men det lär väl vara det senaste eftersom denna modell är ganska ny.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-21 17:33

Nej det är helt olika saker låsa upp är inte att jailbreaka. Telia låser upp den efter 12 månader (tror jag) du får kolla med Telia kundtjänst vad som gäller din iPhone 3GS.

Att Jailbreaka betyder inte att du kan låsa upp den. Det finns en ful upplåsning som fungerar endast när du har jailbreakat iPhonen men du kan inte uppgradera firmware utan att upplåsningen försvinner. Har du en Telia upplåst iPhone kan du installera vilket firmware du vill och den stannar både upplåst och aktiverad.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-08-21 18:53
Ursprungligen av Bullman82:

Har en helt ny iPhone 3GS 8 gb med iOS4. Denna ska jag sälja och köparen vill ha den upplåst (nu låst till Telia). Enda sättet att aktivera (förutom ful-lösningar med phone book sim) är mig veterligen att aktivera med ett Telia-kort?

Sedan ska jag kunna surfa in på jailbreakme.com och slutföra processen, har jag uppfattat det hela rätt? Min kompis uppger att han använt den sidan utan att behöva aktivera först, kan det stämma?

Eftersom jag inte kommer in i telefonen för tillfället vet jag inte vilken boot rom eller base band som finns, men det lär väl vara det senaste eftersom denna modell är ganska ny.

Är den helt ny kan den ha 4.0.2 och då kan du varken jailbreaka eller låsa upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 07:28

Det verkar finnas sätt att låsa upp 4.0.2 också enligt mängder av länkar på Google och YouTube.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-22 13:08
Ursprungligen av stile:

Det verkar finnas sätt att låsa upp 4.0.2 också enligt mängder av länkar på Google och YouTube.

Nej...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-23 16:04
Ursprungligen av FreddeB:

Nej...

För att förtydliga mig lite, det går enligt länkar på nätet att nedgradera till 4.0.1 om man har 4.0.2. Din replik med ett nej och inget annat var inte direkt utförligt så jag vet inte om du menar att det är 4.0.2 man inte kan låsa upp vilket stämmer. Men man kan nedgradera till 4.0.1 om nu infon på nätet stämmer.

Ursprungligen av stile:

För att förtydliga mig lite, det går enligt länkar på nätet att nedgradera till 4.0.1 om man har 4.0.2. Din replik med ett nej och inget annat var inte direkt utförligt så jag vet inte om du menar att det är 4.0.2 man inte kan låsa upp vilket stämmer. Men man kan nedgradera till 4.0.1 om nu infon på nätet stämmer.

Ja, det går att nedgradera från 4.0.2 om du haft 4.0.1 som jailbreakats och man sparat SHSHs med Cydia.

Har man inte gjort det, så går det inte att komma lägre än 4.0.2 i dagsläget.

Finns flertalet poster om detta här på forumet.

1
Bevaka tråden