Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 4, mailproblem

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har införskaffat en IPhone 4, haft den i 6 dagar.
Jag har en glocalnet mail som jag vill få in, och det tog installationen hand om.
Alla inställningar med gällande lösen gick in, härligt trodde man.
Jag får i 8 av 10 fall upp att servern inte accepterar gällande användarnamn eller lösen.

Felmeddelandet: Kan inte hämta e-post. Användarnamn eller lösenord är felaktigt.

Har dubbelkollat flera gånger, det är rätt uppgifter inställda.
Men ändå står det och snurrar när man trycker på uppdatera mailen. Här lyckas den alldrig att hämta.
Om man istället går ut till brevlådor så är det oftare den kan hämta in nya mail.
Med lite envishet och att man går fram och tillbaka mellan brevlådor och mail så går det till slut. Men varför snurrar symbolen hela tiden om att den försöker hämta mail.
Skicka mail går bra.
Skulle behöva lite assistans om vad som kan vara fel.


Lennart

Har aldrig sett det hända med gmail under de 3 år jag använt iPhone (2G/3GS/4), kontakta glocalnet så får de felsöka hos sig, det är där felet är.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2010-08-26 14:00

Jag har oxå problem med Glocalnet. iPhonen (4) och Macbooken har svårt att skicka mail överhuvudtaget.

Mailproblem

Hej,

Har pratat med support på Glocalnet, där dom säger att det inte borde vara problem.
Det är ett vanligt enkelt pop-konto, och när jag läste upp mina inställningar , så var dom helt korrekta.
Men lik förbannat så krånglar det från IPhone, men jag har inga problem från min IMac där funkar det klockrent.
Har även raderat mailkontot i IPhone och gjort nytt. Det blev bättre men inte helt bra.
Förut var jag tvungen att gå tillbaka till brevlådor, sen tillbaka till maillistan var 3:e 6:e så så blev mailen uppdaterade, och även markeringen att det är läst fungerade dåligt. Efter nytt mailkonto,
uppdaterings symbolen fungerar nu, markeringen läst eller inte läst fungerar bra, men fortfarande måste man datera upp flera gånger ganska ofta men inte alltid för att mailen ska komma upp i listan, känns inte stabilt. Skicka mail går bra, segt ibland, men helt okey.
Men just nu får det vara så här..................

Bra med en leverantör som säger att det inte "borde" vara problem, man får vad man betalar för?

Byt leverantör/operatör om du kan.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-08-30 12:45

Har du gjort restore från en iPhone 3G(s)? Många användare har haft problem som försvunnit när dom började på ny kula. Det enda som du tappar på den manövern är SMS.

1
Bevaka tråden