Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem att uppdatera ipad till ios 3.2.1 från 3.2 efter att 3.2.2 har släppts!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-26 14:18

Jag har precis försökt uppdatera min ipad till 3.2.1 från 3.2 men får bara ett "okänt fel" i iTunes. Jag har alltså laddat ner firmwaren och håller ner shift och trycker på återställ i itunes, får ett felmeddelande efter ett tag. kollar jag loggen som blir så säger den att denna firmware inte är kompatibel med denna ipad. har även försökt att köra in 3.2 på nytt med samma resultat.
Så, är jag rökt och måste köra in 3.2.2 som för tillfället inte går att jailbreaka eller finns det nån fin workaround?? Antar att detta har med dom där SHSH blobsarna att göra, men fattar inte riktigt varför det inte funkar.
Kan ju också nämna att denna ipad är en ny-på-garanti-ipad som alltså levererades med 3.2. kan apple ha fifflat så att den inte går att köra in ett äldre ios på?

tacksam för svar....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 14:30

Har du redigerat din HOSTS-fil till att peka på Sauriks servrar där din SHSH blob är lagrad?

När jailbreakade du den på firmware 3.2? Var det efter att 3.2.1 släppts och om du öppnar Cydia vad står då högst upp i grön text?

Här är en guide för 3GS men principen och förfarandet är det samma för iPad
http://www.iclarified.com/entry/index.php?enid=7556

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-26 15:28

FreddeB, tack för snabbt svar!

Alltså, denna ipad är som sagt aldrig jailbreakad. Jag fick tillbaka den idag på garanti då det var nåt skräp innanför skärmen på min förra.
Men du menar att det skulle vara möjligt att jailbreaka den på befintliga 3.2, sen uppgradera den till 3.2.1? Jag kollar länken du bifogade, tack för den!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 15:42

Mja, ligger det 3.2 på den så kan du jailbreaka den med JailbreakMe men du kommer inte att kunna uppdatera den till 3.2.1 - iTunes kommer att vägra och i stället 'rekommendera' dig att uppgradera till 3.2.2.

Samma sak om du du försöker återställa den till 3.2.

Se till att JBa den nu och starta Cydia, välj "Make My Life Easier". Detta gör att Cydia börjar spara dina SHSH blobbar automatiskt. Dessvärre ger det dig inga fördelar i dagsläget då Cydia bara kommer att spara SHSH blobbarna för 3.2.2 och framåt - men ändå.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-26 15:55

Aha, ja, jag gick precis igenom den länk du skickade. Jag jailbreakade den först via jailbreakme och sparade shsh blobbarna, trodde i min enfald att det då skulle fungera då man pekade om i hosts filen, men ändå inte alltså? Varför kommer Cydia bara att spara 3.2.2 och framåt? kan man på något sätt få Cydia att spara mina blobbar med 3.2.1?

Men när jag får detta fel i loggen:

2010-08-26 15:39:19.218 [2744:1694]: amai: tss_submit_job: error from server=94 (This device isn't eligible for the requested build.)

Borde inte det betyda att den inte går till Sauriks server utan sticker till Apple iaf?

Suck...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-08-26 15:59

Marcus förklarar konceptet med SHSH's ganska enkelt här http://www.99.se/1925560-post6.html

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2010-08-26 16:41

OK, Tack för info.

1
Bevaka tråden