Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mailen kräver lösen, även vid rätt lösenord.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2010-08-30 14:03

Denna rutan ploppar upp ett par gånger per dag:

Någon som har något tips för att slippa detta? Lösenordet är rätt, det är inte där problemet ligger.

Har testat att felsöka nyckelringen men den visar inte på något fel.
"Inga problem hittades
Kontrollen slutförd"

"Inga problem hittades
Reparationen slutförd"

Denna rutan kommer även upp ibland:

Jag hade ett liknande problem där jag skrivit in rätt lösen och det fungerade första gången, men nästa gång klagade den på fel lösen. Jag kontrollerade lösenordet i keychain och det såg rätt ut där.

Mitt problem berodde på att jag hade copy-pasteat lösenordet på plats, och råkat få med en radbrytning i början av lösenordet. När jag paste:ade in det i lösenordsrutan fungerade det, och när jag kollade lösenordet i keychain visades inte radbrytningen. Däremot när applikationen hämtade lösenordet från keychain kom radbrytningen med och gav "fel lösen"-problemet. Kontrollera om du lyckats med något liknande. Bäst kan vara att deleta lösenordet från keychain och skriva in det igen (och komma ihåg att kryssa i "kom ihåg lösenordet" ).

Hade exakt samma problem. Ingen kunde fixa det inte ens Apple själva så jag använder numera gmail och Mailplane. Helt smärtfritt har det varit.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2010-08-31 19:25

Jag var ute för något liknande och då var det att Mail hade bytt metod för Autentisering.
Jag gick in i Inställningarna för mail, klickade på Konton och sedan på Avancerat. Där hade det bytts från Lösenord till något av de andra valen så det var bara att byta tillbaka till Lösenord.

Kan det vara något sådant?

När den kräver lösenord så avbryt dialogrutan och starta om mail så slipper du knappa in lösenordet för hand.

1
Bevaka tråden