Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Idag blev jag sur (eller besviken) när jag läste att sista numret av Distro, Engadgets utmärkta och gratis e-tidning, kommer ut för sista gången den 27:e september. Vad ska jag nu ha Newsstand till?

Sånt här gör mig riktigt, riktigt förbannad:
http://www.sydsvenskan.se/malmo/pappa-och-son...

Lägg dessutom på nyheten att blinda i Iowa ska tillåtas bära vapen. Det krävs tydligen inte syn för att kunna sikta.

Nån som vill flytta med mig till Mars?

Jag blir sur på personer som gör i princip vad som helst för att få en snyfthistoria publicerad i tidningen.

http://www.metro.se/nyheter/mariam-betalar-an...

1. Hon säger att hon har bytt kort, men att Spotify fortsätter att dra pengar. Detta är helt omöjligt. Spotify har ingen möjlighet att känna till hennes nya kort. Vad hon möjligtvis har gjort är att skaffa ytterligare ett kort, men har behållt det gamla.

2. Längre ner i artikeln säger hon att hon inte vill spärra kortet, trots att banken har sagt att det är det enda sättet att lösa problemet. Detta pekar väl också på att hon har kvar det gamla kortet.

3. Vinklingen på artikeln är att hon förväntar sig att Spotify ska hjälpa henne. Men det spelar ju ingen roll hur mycket hon tjatar på dem. De kommer ju aldrig någonsin att avbryta betalningen på person B:s konto för att person A begär det.

4. Hade hon verkligen så många totalt okända människor hemma hos sig på den där festen, så att hon inte kan få tag på spotify-kontots ägare och be honom/henne att avsluta premiumabonnemanget? Det nämns inte ett ord i artikeln om att hon ens har försökt få tag på spotify-kontots ägare.

Min totalt empatilösa slutsats är att alltihop är hittepå.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-19 13:53
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag blir sur…

Lite skrämmande att hon är civilekonom.

Rättshaveristfenomenet har sällan motsatt samband med utbildningsnivån. Snarare tvärtom.

Ursprungligen av johan_tanying:

Rättshaveristfenomenet har sällan motsatt samband med utbildningsnivån. Snarare tvärtom.

Exakt.

  • Medlem
  • 2013-09-20 18:25

Nu vill jag "rasa" lite mot Hi-Fi-Klubben!
Lämnade in en förstärkare i mitten av augusti eftersom den konstant sände ut en signal på sub-utgången, även när förstärkaren var avstängd. Har jag subwoofern i "Auto-on" så står basen och hoppar med en halvminuts mellanrum. (Detta händer endast med denna förstärkare)
Idag kom ett SMS om att den fanns att hämta. Åkte och hämtade den, kom hem, kopplade in och... Samma fel igen!
Efter 5 veckor på service har alltså inte ett skit blivit bättre! Funderar på att åka in till butiken och slå sönder den med slägga vid entrén!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-20 20:57

Blir jävligt irriterad på att Apple inte har släppt något datum för svensk release av iPhone 5s. I-lands-problem, javisst, men fett störigt!

Inte sådär jättesur kanske men aningen putt.

1. Inleder söndagmorgonen med film(Taxi2) som snart akompanjeras av nån grannes önskan att spela högt och ljudligt(10.30),
2. jag går fram till fönstret för att dra upp rullgardinen o när jag tar tag i hissnöret(Ikea mörkläggnings rullis) så går fästet på höger sida sönder o hela rullen rasar i golvet, en jäkla tur att jag inte hade blomkrukor i fönstert just då.

Man kan ju fråga sig hur man ens kan komma på tanken att göra rullgardinsfästen i plast, utom för att det är billigt, då åtminstone det ena utsätts för stora påfrestningar varje gång gardinen ska rullas upp och ner(höger sida där hissmekanismen sitter). Får ta mig ett snack med Ikea

Ursprungligen av josie:

Blir jävligt irriterad på att Apple inte har släppt något datum för svensk release av iPhone 5s. I-lands-problem, javisst, men fett störigt!

Du vänjer dig:)

Det är alltid så här inför varje släpp, ingen vet något om någonting:)

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2013-09-23 14:35

25000 lösenord på vift från Digitalboxen.com. Varför varför varför lagras lösenord fortfarande i klartext?
Hur kan man bedriva business online med sådan urusel säkerhet? Att det ens är lagligt, eller rättare sagt: det borde vara straffbart att ha läckt ut lösenord i klartext.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-23 22:00

En viss bitterhet efter att jag lyckades hälla ett glas rödvin i mitt Apple wireless keyboard för ett par dagar sedan. Det är nu kaputt, med diverse tangenter som trycks ned och andra som inte fungerar alls.

Ursprungligen av joakimo:

En viss bitterhet efter att jag lyckades hälla ett glas rödvin i mitt Apple wireless keyboard för ett par dagar sedan. Det är nu kaputt, med diverse tangenter som trycks ned och andra som inte fungerar alls.

Men...försöker komma på något uppmuntrande att skriva men det enda som jag ser framför mig är situationen.

Nåväl, tur att det var tangentbordet och inte datorn.

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-24 06:30
Ursprungligen av joakimo:

En viss bitterhet efter att jag lyckades hälla ett glas rödvin i mitt Apple wireless keyboard för ett par dagar sedan. Det är nu kaputt, med diverse tangenter som trycks ned och andra som inte fungerar alls.

Du är inte ensam om att ha gjort just så nyligen, klen tröst kanske.

Att drunkna i vin ser jag som ett de finaste sätten att dö.

Höstförkylningen är här o typiskt nog är det ju Club Bachata ikväll. Jag SKA dit dock, även om det bara blir för att se showen med vår besökande världsartist Solangel Fernandez

För att jag inte kan släppa att kolla progressen på mitt inkommande paket... Det kommer i morgon... Slappna av... Nörd!

Ursprungligen av BlackSmp:

För att jag inte kan släppa att kolla progressen på mitt inkommande paket... Det kommer i morgon... Slappna av... Nörd!

Jag har å andra sidan hittills idag verifierat huruvida min status fortfarande är Delivery: October. Vilket den är. Vilket gör mig skitsur.

Ursprungligen av pmarriott:

Jag har å andra sidan hittills idag verifierat huruvida min status fortfarande är Delivery: October. Vilket den är. Vilket gör mig skitsur.

Opps! Nu ringde de från DHL... Nu är jag sur över att jag blir upphetsad över det... Vad fan, det gick på någon timme från statusen i Stockholm upp till Luleå...

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-10-07 12:45

För att Splash-ID som jag använt som lösenordshanterare sedan många år helt fuckat upp och massa data är borta. Dessutom går inte backupperna som automatiskt mailas mig att öppna för att jag har fel lösenord!?

Har startat en support-ticket men räknar med att kräva mina pengar tillbaka och ta tag i flytten från Splash-ID till 1password. Något jag skjutit upp alltför länge.

Jag ringde MediaMarks kund(o)tjänst å mammas vägnar för att försöka få svar på vad jag tyckte var en enkel fråga: Vilket företag men ordet "jet" i namnet levererar grejor åt MM i Sundsvall?

Det visade sig inte alls vara enkelt, pga jag inte hade kvittonumret kunde/ville personen jag pratade med inte hjälpa mig. Jag å andra sidan tyckte det borde ha varit en enkel sak för honom att kolla i deras databas över vilka installationsfirmor de nyttjar i Sundsvall..kort sagt var det på väg att urarta, det kändes otrevligt så jag la på luren

Senast redigerat 2013-10-08 21:12

Posten tar tis(hämtad10). Ons, tor, fre, lör, sön, mån (runt16) att leverera en MC från Sundsvall till Göteborg.

Den står mesta tiden i Örebro och på terminal i Gbg över helgen.

Planerar operation fritagning imorrn vid lunch.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-10 20:29
Ursprungligen av Sixten:

Posten tar tis(hämtad10). Ons, tor, fre, lör, sön, mån (runt16) att leverera en MC från Sundsvall till Göteborg.

Den står mesta tiden i Örebro och på terminal i Gbg över helgen.

Planerar operation fritagning imorrn vid lunch.

Hade det inte varit enklare att ta tåget till Sundsvall och sedan köra motorcykeln ner till göteborg?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-10 20:38
Ursprungligen av zinned:

Hade det inte varit enklare att ta tåget till Sundsvall och sedan köra motorcykeln ner till göteborg?

Sant men alla kanske inte har mc-kort och vill sitta på en kall hoj dom beskedliga milen mellan städerna.

Regnar det medans man hojar sträckan lär man ju bli "SUR" på riktigt

Skickade en iPad i retur till Apple, och nu har Posten eller TNT slarvat bort paketet! Riktigt jäkla irriterande..

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2013-10-24 22:14

Det går inte att stänga av Top Sites i Safari 7 och få bort ikonen från bokmärkesfältet.

Ursprungligen av zinned:

Hade det inte varit enklare att ta tåget till Sundsvall och sedan köra motorcykeln ner till göteborg?

82 mil i ösregn.....

Frakten ingick i priset.

  • Medlem
  • 2013-10-28 20:17

Över en timme i tandläkarstolen för att dra ut en visdomstand. Det slutade med att den fick borras sönder och tas ut i tre delar. Nu slutar det aldrig blöda och så har jag fått feber. Skit också!

Ursprungligen av Dalle:

Över en timme i tandläkarstolen för att dra ut en visdomstand. Det slutade med att den fick borras sönder och tas ut i tre delar. Nu slutar det aldrig blöda och så har jag fått feber. Skit också!

Ogillas. Men det kommer ordna sig, tandkött läker galet snabbt så du är snart på benen igen.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-10-28 20:39

FedEx har ett paket till mig men det verkar vara stört omöjligt att få tag på det om man har ett arbete och inte kan få paketet levererat dit.

Bevaka tråden