Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av The Real Viking:

Enligt lagen får de inte blockera uppfarten igen om ägaren har skottat bort snön där! Så gör dom det, så säg till dem att de bryter lagen… Det är bara att tjata tills de följer lagen! Det lönar sig att klaga på kommunen!

Ge gärna hänvisning till lagrum. Har svårt att tänka mig att det är som du beskriver. Det skulle kunna skapa väldigt många problem vid snöröjning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-02-01 23:33
Ursprungligen av lasselu:

Köper kassler och steker på den lite...mmmm, gott...näe, för den är så salt så att den är i princip oätbar...
Köper Scan falukorv, skivar den och steker i ugn...smasken...näe, för den är så salt att den är i princip oätbar...

J-vla skitråvaror man får nuförtiden... (ok, jag vet att kassler och korv kanske inte riktigt kan kallas varor men ändå)

Gör nått åt saken vet ja. Jägarexamen snabbt som en blixt, ladda bössan och ut på Göran Persson stora marker i Uppland men håll utkik efter fröken Steen hon kan surna till rejält om du trampar i klaveret hos henne bara så du vet

Ursprungligen av The Real Viking:

Enligt lagen får de inte blockera uppfarten igen om ägaren har skottat bort snön där! Så gör dom det, så säg till dem att de bryter lagen… Det är bara att tjata tills de följer lagen! Det lönar sig att klaga på kommunen!

Det verkar ju lätt... Välkommen att försöka här uppe...

Citat från villaägarna

Citat:

Som exempel kan nämnas kommunens skyldighet att forsla bort eller bryta igenom snövallar som plogats upp på fastighetsägarnas infarter. Kommunen har ingen rätt att kontinuerligt lämna kvar sådana snövallar med motivering att andra platser prioriteras. Tyvärr finns dock ingen sanktion att ta till i de fall kommunerna brister i sina skyldigheter

.

Personligen så tycker jag faktiskt att kommunens resurser ska läggas på annat än sådant här.

Senast redigerat 2014-02-02 08:58
  • Medlem
  • 2014-02-02 10:53

Halv storm, nollgradigt och snöblandat regn. Gud vad sugen jag blir på en promenad i det sköna vädret! Eller...

Ursprungligen av BlackSmp:

Det verkar ju lätt... Välkommen att försöka här uppe...

Citat från villaägarna

.

Personligen så tycker jag faktiskt att kommunens resurser ska läggas på annat än sådant här.

Flera plogare har ju sådana delade plogar som man kan ändra vinkeln på den ena plogen, så det är en bagatell för dem att ändra vinkel just när de närmar en infart och sedan sätta den i ursprungsläge igen. Detta regleras snabbt inifrån traktorn. Det tar inte längre tid, men det måste sitta i ryggmärgen på plogförarna - med lite övning lyckas man!

Jag har sett plogförare göra så. Det skapar en härlig trivsel och stämning mellan fastighetsägarna och dessa plogförare.

Senast redigerat 2014-02-02 23:21
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-02 17:49
Ursprungligen av The Real Viking:

Flera plågare har ju sådana delade plogar som man kan ändra vinkeln på den ena plogen, så det är en bagatell för dem att ändra vinkel just när de närmar en infart och sedan sätta den i ursprungsläge igen. Detta regleras snabbt inifrån traktorn. Det tar inte längre tid, men det måste sitta i ryggmärgen på plogförarna - med lite övning lyckas man!

Jag har sett plogförare göra så. Det skapar en härlig trivsel och stämning mellan fastighetsägarna och dessa plogförare.

I tätbebyggt område med många infarter/utfarter tar det garanterat längre tid.
Löjligt att klaga över detta för köper man ett hus får man acceptera detta "bekymmer"

Ursprungligen av The Real Viking:

Flera plågare har ju sådana delade plogar som man kan ändra vinkeln på den ena plogen, så det är en bagatell för dem att ändra vinkel just när de närmar en infart och sedan sätta den i ursprungsläge igen. Detta regleras snabbt inifrån traktorn. Det tar inte längre tid, men det måste sitta i ryggmärgen på plogförarna - med lite övning lyckas man!

Jag har sett plogförare göra så. Det skapar en härlig trivsel och stämning mellan fastighetsägarna och dessa plogförare.

Lycka till i ett villaområde med 15 meter mellan utfarterna. Speciellt när det plogas med lastbil...

Du är välkommen upp hit för att visa våra plogförare.

Ursprungligen av lappen71:

I tätbebyggt område med många infarter/utfarter tar det garanterat längre tid.
Löjligt att klaga över detta för köper man ett hus får man acceptera detta "bekymmer"

Det finns användning för lagen. Många äldre som har bott i hus många, många år har fått hjärtattack pga. detta (att de fått mer att skotta eller blivit riktigt upprörda låter jag vara osagt).

De är dessa människor jag tycker synd om. Skall de tvingas flytta därifrån för att plogarna inte orkar ställa om plogvinkel (om de har rätt plogredskap).

Jag skulle inte bry mig så mycket om detta, men jag tänker på de människor som har svagt hjärta (vare sig de är unga eller inte).

Senast redigerat 2014-02-03 08:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Lycka till i ett villaområde med 15 meter mellan utfarterna. Speciellt när det plogas med lastbil...

Du är välkommen upp hit för att visa våra plogförare.

Att ploga med lastbil i villaområde är nog olämpligt… svårt att vända vid vändzoner. Mycket bättre med traktor eller hjullastare.
Ploga med lastbil passar dock utmärkt utanför villaområden.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-03 05:29
Ursprungligen av The Real Viking:

Det finns fog för lagen. Många äldre som har bott i hus många, många år har fått hjärtattack pga. detta (att de fått mer att skotta eller blivit riktigt upprörda låter jag vara osagt).

De är dessa människor jag tycker synd om. Skall de tvingas flytta därifrån för att plogarna inte orkar ställa om plogvinkel (om de har rätt plogredskap).

Jag skulle inte bry mig så mycket om detta, men jag tänker på de människor som har svagt hjärta (vare sig de är unga eller inte).

Nyss skrev du "enligt lagen" men ändrat dig till "fog för lagen" hur ska du ha det?
Åter igen..det är frivilligt att bo i hus och man vet vilket arbete det innebär.

Tror aldrig det har hänt att man inte lämnat en trevlig liten snövall på vår uppfart när de plogar vår vändplats. Det är bara att bita i den sure och skotta bort.

Ursprungligen av The Real Viking:

Att ploga med lastbil i villaområde är nog olämpligt… svårt att vända vid vändzoner. Mycket bättre med traktor eller hjullastare.
Ploga med lastbil passar dock utmärkt utanför villaområden.

Det finns villaområden utan vändzoner där gatan går i en slinga. Då passar det väldigt bra med lastbil eftersom man kan ploga gatan samtidigt som man plogar anslutningarna.

  • Medlem
  • 2014-02-03 08:47
Ursprungligen av lappen71:

......
Åter igen..det är frivilligt att bo i hus och man vet vilket arbete det innebär.

Vad dumt skrivet

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-02-03 08:56
Ursprungligen av reze:

Vad dumt skrivet

Så du är tvingad att bo i hus och du vet inte vilket arbete det innebär?

Jag fått reda på att service på min iPhone verkar vara men jag fick inte min önskan i uppfyllelse att få byta en utbytesenhet i en annan färg :/

Kraschad disk på NASet, trist.

  • Medlem
  • 2014-02-26 15:59
Ursprungligen av keptang:

Kraschad disk på NASet, trist.

Vilken RAID kör du? 5, 10, SHR?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-02-26 16:08
Ursprungligen av filuren:

Helvetes jävlar skit. Det snöar som fan och jag måste skotta fram gångar för att komma fram till huset.

Vinter och snö är skit.

De som säger ”jo men det är ju så fiiiiiiiiiint” kan dra åt helvete!

Oj, det var läääänge sedan vi hade sådan skit som snö här…

Aja, solen skiner och det är väl cirkus en sex-sju plusgrader ute.

Ursprungligen av Dalle:

Vilken RAID kör du? 5, 10, SHR?

SHR, får stoppa i en ny disk imorgon.
Kör en repair så länge, kan vara så att disken bara fick krupp.

Fick tillbaka min lur men det hade ju inte reparerat eller bytt ut den alls, vilket gör mig irriterad.

Jag är uppe i ett tvåsiffrigt antal misslyckade försök m ett uppdrag i Splinter Cell Blacklist(PS3). Jag blir tokig. Håller på i timmar o måste göra om gång på gång e-som jag också vill ha bonusen som kommer av att jag genomför uppdraget oupptäckt. Möjligen sänker jag svårighetsgraden nästa gång...jag kör dock på medium

avgrundsvrål Ggrrrrrrowl!!

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-03-07 12:58

Denna jävla myndighet som kallas arbetsförmedling borde läggas ner och begravas för all framtid.
Först så skriver dom ut henne ur arbetsförmedlingen innan hon fött så hon förlorar A-kassa.
Efter vi varit och och skällt och fått dom att korrigera felet OCH skrivit ur henne ur Arbetsförmedlingen så trodde vi att vi skulle slippa dom.
Två månader efter att vi fått barn så dimper ett brev ner om att frun får en varning av A-kassan för att hon inte skickat in aktivitetsrapporter och aktivt sökt jobb.
Varför i helvete skulle hon göra det när hon planerat att vara mammaledig i mer än ett år?
Jag blir så jävla förbannad att jag spricker.

Edit: Stavar som en kråka i vredesmod

Ursprungligen av lappen71:

Denna jävla myndighet som kallas arbetsförmedling borde läggas ner och begravas för all framtid.
Först så skriver dom ut henne ur arbetsförmedlingen innan hon fött så hon förlorar A-kassa.
Efter vi varit och och skällt och fått dom att korrigera felet OCH skrivit ur henne ur henne ur Arbetsförmedlingen så trodde vi att vi skulle slippa dom.
Två månader efter att vi fått barn så dimper ett brev ner om att frun får en varning av A-kassan för att hon inte skickat in aktivitetsrapporter och aktivt sökt jobb.
Varför i helvete skulle hon göra det när hon planerat att vara mammaledig i mer än ett år?
Jag blir så jävla förbannad att jag spricker.

Välkommen in i klubben

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-03-09 05:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Det finns villaområden utan vändzoner där gatan går i en slinga. Då passar det väldigt bra med lastbil eftersom man kan ploga gatan samtidigt som man plogar anslutningarna.

Min systers barn, blev fälld av snö, som kastades mer än fem meter in på gården av en lastbil som plogade på deras villagata.
När hon ringde till kommunen för att påpeka det olämpliga i att köra så så fick hon till svar att dom behövde köra så fort för att bilen skulle orka. Personligen hade jag polisanmält men syrran är för snäll.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-03-09 05:58
Ursprungligen av Mymac4ever:

Välkommen in i klubben

Anmälde mig på nytt arbetslös den 26 dec -13, efter att ha studerat ett år. Har fortfarande inte fått någon kontaktperson tilldelad eller ens fått träffa någon på AF.

Ursprungligen av MatsOlov:

Anmälde mig på nytt arbetslös den 26 dec -13, efter att ha studerat ett år. Har fortfarande inte fått någon kontaktperson tilldelad eller ens fått träffa någon på AF.

Se det som en fördel o kör ditt eget race. Min erfarenhet av AF gör att det är platsen jag allra minst vill besöka o aktivitetsrapporteringen har del i den uppfattningen.

Fn är jag åter inne i "Aktivitetsgarantin" men så värst mycket aktivitet ser jag inte skymten av så jag aktiverar mig själv m mängder m saker att fylla min vardag med. Det är lika bra att passa på innan AF får nya direktiv

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-03-09 09:09
Ursprungligen av Mymac4ever:

Se det som en fördel o kör ditt eget race.

Visst gör jag det, behöver ju inte AF öht för att söka jobb. Det som stör mig är alla dessa skattemiljarder som går åt ändå. Samt alla dessa blanketter som jag skall fylla i för att dom skall kunna administrera sedan. Pengar i sjön.

  • Medlem
  • 2014-03-09 10:57

Angående arbetslöshet och AF. Arbetslöshet har alltid funnits och kommer alltid att finnas oavsett vilket regering som styr. Undersökningar har ju visat att varje handläggare på AF förmedlar i snitt ett jobb i månaden! Ett sketet arbete i månaden! Om jag hade gjort en grej i månaden på mitt jobb och inte åstadkommit något mer under resten av tiden hade jag fått sparken efter första veckan.
Men nu är det ju en statlig myndighet vi pratar om. Och då är det ju faktiskt ok... Eller?

  • Medlem
  • International user
  • 2014-03-09 11:02

Nu har det ju uppdagats att en del anställda på AF sitter och registrerar arbetslösa som om dom hade fått jobb.
Bara för att bättra på sin egen image. Vad är det för skit det där?

  • Medlem
  • 2014-03-09 11:42
Ursprungligen av Konrad:

Nu har det ju uppdagats att en del anställda på AF sitter och registrerar arbetslösa som om dom hade fått jobb.
Bara för att bättra på sin egen image. Vad är det för skit det där?

Frågar du Reinfeldt är de säkert bara ett bra exempel på kreativa entreprenör.

Bevaka tråden