Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2016-09-17 13:31

Jag blir sur på mig själv. När jag updaterade telefonen till iOS 10 i torsdags så svarade jag utan att tänka mig för att jag ville använda "iCloud Photo Library", och wooosh, där försvann månadens fria gigabyte på bredbandsabbonemanget.
Tänkte liksom inte på alla RAW-bilder tagna med en Canon 5D Mk II som låg där.

Ursprungligen av flygarn:

Underbart! Då hoppas jag innerligt på en framgångsrik återkomst av af, ehuru, hvila, engel samt klassikern bäfver. Och varda, ej att forglöma.

Ursprunget är gammalt men ordet används forfarande

  • Avstängd
  • 2016-09-19 07:05
Ursprungligen av lasselu:

Jag blir sur på mig själv. När jag updaterade telefonen till iOS 10 i torsdags så svarade jag utan att tänka mig för att jag ville använda "iCloud Photo Library", och wooosh, där försvann månadens fria gigabyte på bredbandsabbonemanget.
Tänkte liksom inte på alla RAW-bilder tagna med en Canon 5D Mk II som låg där.

Har du mobiltbredband som enda nätverk hemma?
För iCloud Bildbibliotek ska bara föra över bilder när telefonen är ansluten till Wi-Fi.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2016-09-19 08:41
Ursprungligen av Hffre:

Har du mobiltbredband som enda nätverk hemma?
För iCloud Bildbibliotek ska bara föra över bilder när telefonen är ansluten till Wi-Fi.

Så illa är det.

Fiber kommer under hösten, de håller precis på och gräver utanför vårt köksfönster (eller gräver, de kör med en stor j-vla såg).

  • Avstängd
  • 2016-09-19 08:48
Ursprungligen av lasselu:

Så illa är det.

Fiber kommer under hösten, de håller precis på och gräver utanför vårt köksfönster (eller gräver, de kör med en stor j-vla såg).

Då förstår jag

  • Medlem
  • 2016-09-19 09:10

Ett gäng "ungdomar" aka snorungar samlades för att "heja på" två rånare i Botkyrka. Man kan ju bara hoppas på retroaktiv karma i framtiden. Att dessa snorungar själva blir rånade och hotade samtidigt som samhället passivt tittar på.
Man vill ju bara spy...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-19 13:30
Ursprungligen av Dalle:

Ett gäng "ungdomar" aka snorungar samlades för att "heja på" två rånare i Botkyrka. Man kan ju bara hoppas på retroaktiv karma i framtiden. Att dessa snorungar själva blir rånade och hotade samtidigt som samhället passivt tittar på.
Man vill ju bara spy...

Bedrövligt är bara förnamnet. Tyvärr inte ett dugg förvånande när det gällde den platsen, massvis av intelligensbefriade losers som bor där.

Kan jag bli annat än sur när jag läser hur Svenska Spel är fullständigt inkompetenta när det gäller Mac...

Den 22 september uppdaterades Svenska Spels Pokerklient. Detta har medfört att en del av er med Mac inte kunnat ansluta till Pokerklienten.

För att lösa detta problem ber vi de drabbade testa följande:

1. Avinstallera nuvarande Pokerklienten.

2. Se till att programmet även är borta från ”Skivverktyget” på datorn. (”Skivverktyget” är sökbart i Mac-datorn.)

3. Efter avinstallationen hämtar du en ny klient på https://www.svenskaspel.se/poker

OBS: För att installera Svenska Spels Pokerklient behöver man tillåta program hämtade från ”var som helst". Detta ställer man in under Apple-menyn > Systeminställningar > Säkerhet och integritet > fliken Allmänt. När installationen är klar rekommenderar vi att ställa tillbaka denna inställning som innan. Fungerar det inte med detta ber vi er ringa till vår Kundservice för mer hjälp.

Handhistorik: Om du är intresserad av din handhistorik, och inte vill förlora den vid en ominstallation, måste den sparas innan. På Mac är mappen dold:

1. Håll ner ALT och gå till "Gå-menyn". Du skall då kunna se bibliotek poppa upp som en "filhanterare".

2. Gå sedan in i mappen Applications Support/Boss Media/ Svenska Spels Poker/ Svenska Spels Poker.

3. Högerklicka på Svenska Spels Poker och välj "Visa paketets innehåll".

4. Nu visas de dolda filerna. Kolla under Contents/MacOS/notes. Där ligger även handhistoriken.

Ursprungligen av BlackSmp:

Kan jag bli annat än sur när jag läser hur Svenska Spel är fullständigt inkompetenta när det gäller Mac...

OBS: För att installera Svenska Spels Pokerklient behöver man tillåta program hämtade från ”var som helst". Detta ställer man in under Apple-menyn > Systeminställningar > Säkerhet och integritet > fliken Allmänt. När installationen är klar rekommenderar vi att ställa tillbaka denna inställning som innan. Fungerar det inte med detta ber vi er ringa till vår Kundservice för mer hjälp.

Jag blir så sur när jag ser företag rekommendera detta.

Sist kontaktade jag operatören 3 för att de säger likadant. Tillåt installation från var som helst.
De har 1 år senare helt ignorerat mitt tips om att högerklick --> öppna fungerar lika bra.

Ursprungligen av Borttaget:

Jag blir så sur när jag ser företag rekommendera detta.

Sist kontaktade jag operatören 3 för att de säger likadant. Tillåt installation från var som helst.
De har 1 år senare helt ignorerat mitt tips om att högerklick --> öppna fungerar lika bra.

Då har jag ju inte nämnt att grundproblemet var att deras automatiska uppdatering under uppstart av programmet gick åt skogen så att Mac-klienter inte kunde koppla upp mot Svenska Spel. Och eftersom programmet inte kunde koppla upp mot Svenska Spel så kunde det inte heller automatiskt ladda ner uppdateringen som rättade felet...

Senast redigerat 2018-07-23 15:16
  • Medlem
  • 2016-10-04 16:02

Beställde ett objektiv till kameran från NetOnNet.
Sträckan Borås - Stockholm tog 7 timmar. Men de sista 2 milen hem till mitt postombud har hittills tagit snart 20 timmar.

  • Medlem
  • 2016-10-04 16:03

Smöret var två kronor dyrare i kassan än på hyllkanten. Upptäckte det först när jag kom hem. Och kanelbullen, idag av alla dagar, var degig i mitten. Ute blåser en kall nordan. Hmpf!

  • Medlem
  • 2016-10-04 20:12
Ursprungligen av Dalle:

Beställde ett objektiv till kameran från NetOnNet.
Sträckan Borås - Stockholm tog 7 timmar. Men de sista 2 milen hem till mitt postombud har hittills tagit snart 20 timmar.

Säkert skickat med Post nord
Kan jag välja vid beställning blir det inte dom

  • Medlem
  • 2016-10-04 20:58
Ursprungligen av PaO:

Säkert skickat med Post nord
Kan jag välja vid beställning blir det inte dom

Japp! Nu är skiten tillbaka i Segeltorp igen. Paketet hämtades alltså upp på morgonen för att sedan skumpa runt i en lastbil hela dagen för att till slut komma tillbaka dit där det först hämtades på morgonen! Bra jobbat!

Surtråden är längre än gladtråden :/

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-05 20:52

Postnord gör det igen. Knackar på (ej hemma). Får man någon avi? Lapp på dörren? SMS? Mail? Nada. Tur man har Parcel som håller koll på paketen.

Ursprungligen av oldpeer:

Fantastiskt. Man går ut och telefonen glider ur handen. Två månader gammal iPhone 6S kvaddad. Hemförsäkring? Ja, om skadebeloppet är över 1 500 kronor, vilket naturligtvis inte ett skärmbyte går på! Och att det är skador på ramen skiter ju försäkringsbolaget i. Hopplöst.

Min telefon ploppade ut från jackan och gled ner i toastolen efter 2 dagar. Ringde folksam som betalade ut efter schablon. 6.250:- in på kontot efter 3 dagar. Bra folksam.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-10-06 10:06
Ursprungligen av Kottemannen:

Min telefon ploppade ut från jackan och gled ner i toastolen efter 2 dagar. Ringde folksam som betalade ut efter schablon. 6.250:- in på kontot efter 3 dagar. Bra folksam.

Se till att nästa telefon blir en vattentät historia iPhone 7 kanske

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-06 10:51
Ursprungligen av Dalle:

Beställde ett objektiv till kameran från NetOnNet.
Sträckan Borås - Stockholm tog 7 timmar. Men de sista 2 milen hem till mitt postombud har hittills tagit snart 20 timmar.

Jag beställer då och då paket från Japan. Det är inte alls ovanligt att sträckan Arlanda-Stockholm (visserligen inkl tullkontroll) tar dubbelt så lång tid och är dubbelt så dyrt som sträckan Tokyo-Arlanda.

Har sen i söndags fått usel batteritid på min annars så grymma Iphone 7. Har provat allt utom att börja om som en ny telefon.
tappar flera % i timmen. testade flygplansläge. 2% på en timme.

  • Medlem
  • 2016-10-06 11:25

Nu tjatar Facebook om Messenger även i webbläsarens chatkolumn... (Jag har FB Purity)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-10-06 17:41

Har ett tivoli utanför mitt fönster med allmänt irriterande och högljutt oväsen!

Befinner mig mitt i flyttpackning när jag kommer på att jag inte vet vart jag lagt mina cykelglasögon. I fodralet ligger de klara o gula glasen så sist de användes var det sol o jag har dem bara när jag har linserna på mig MEN jag kan inte komma på när detta var senast. Får sova på saken o se om jag kommer på vart jag lagt dem...

  • Medlem
  • 2016-10-06 19:18

Att den "säkra" Note 7 kanske med brinner upp?

  • Medlem
  • 2016-10-06 21:07
Ursprungligen av Alix:

https://snag.gy/HJqpvs.jpg

Nu tjatar Facebook om Messenger även i webbläsarens chatkolumn... (Jag har FB Purity)

Göms undan via CSS i FB Purity (eller annan CSS-modifierare) med:

div._1wcd div {
display: none;
}

Jag var på firmafest med ett av mina två jobb ikväll. Vi körde gokart o det var jättekul...ända tills jag hade för hög fart in i en kurva o rände in i sargen m sådan kraft att jag lättade från sätet(inga bälten?!!?) o på nervägen slog jag antagligen i kanten på sätet m revben/sida. Jag tappade andan totalt. Försökte köra vidare ett varv men det gjorde så jävla ont att jag bröt loppet.

Att ta mig ur overallen var knepigt, att åter sätta på skorna likaså o att resa mig från golvet plågsamt.

Sedan, troligen pga viss shock, fick jag blodtrycksfall. Kunde inte fortsätta kvällen med kollegorna utan åkte hem där jag nu sitter i sängen m en kylpack fast unden, med halsduk, mot min vänstra sida

Det var den kvällen det ??????

Jag har anmält spamattacken men det måste vara tillåtet att posta i surtråden om att jag blir sur över sådana attacker... Hur kan sådant fungera?

Jag köpte Ratchet&Clank filmen på itunes o började ladda ner den till plattan. När filmen är helt nedladdad o det stått "processing" en liten stund dyker det upp en ruta som säger att filmen inte kan laddas ner just nu. Men vad i he-te höll itunes på med då den senaste stunden? När jag går in för att se mina köpta filmer för att försöka igen står det att jag inte har några filmer alls att ladda ner, vilket iofs ändras efter omstart av itunes store ?

Andra försöket gick bättre

Senast redigerat 2016-10-09 13:13

Sur å sur vette tusan..hur som..
Ringer till lokala vårdcentralen och ber om att få komma och hälsoundersökning, de frågor om det är något speciellt fel på en eller bara allmän kontroll.

Fick tydligen inte komma för en allmän kontroll utan fick till råd att ta kontakt med en privat läkare för de ändamål...man är alltså tvungen att vara sjuk för att få vård inte i förebyggande syfte att kolla så att allt står rätt till med en innan det är för sent.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-10 02:44

Samma här, jag behövde en läkarkontroll för förnyelse av körkort. De hänvisade till en privat vårdcentral. En resa på 10 mil! Jag bor 500 m från vårdcentralen....
(jag gick till vårdcentralen ändå)

Bevaka tråden