Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone 3G laddar inte

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! igår så dog min iphone pga. batteribrist, kopplade in laddaren och tänkte inte mer på det förrens jag vaknade imorses!

hmm, den är fortfarande död? Kollade så att alla kablar va inkopplade och det var dem! Hände inget efter en timma så testade via datorn... inget hände där heller!

Gjorde en sökning: iphone laddar inte site:99.se - Google Search

men det var bara folk som lämnat in på garantin vilket jag inte har så där hitta jag inte mycket hjälp och/eller svar....:(

Någon som har något tips på vad jag kan göra eller vad som är felet?

Tack på förhand från en kille som sitter med en alkohol dränkt nokia för tillfället... :/

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-13 19:47

Testat olika laddare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-13 20:07

Testa en reset ?

Home+Power/sleep knapparna samtidigt i 10 sekunder eller tills äpplet dyker upp på skärmen?

Hej, tack för hjälp!

Jag har testat olika laddare!

Då min lås knapp ej fungerar kan det bli svårt! Men testade att hålla in home samtidigt som jag koppla in den i datorn, NADA!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-13 21:02

Det är nog rätt kört då, kan ju testa lämna in till någon ickeauktoriserad.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-13 21:04

Se till att kontakten är ren och att inget ludd eller något annat ligger på kontakten koppla in den med en riktig Apple USB kabel antingen till datorn eller till USB laddaren. Låt den ligga några timmar och ladda. Kolla om baksidan blir varm i så fall vet man att batteriet laddas.

Ser du ingen batteri symbol på skärmen kan du prova att hålla in home och på/av knappen minst 15 sek. Den ska då starta om.

//Rob

Känns så zappee, tur att iphone 4 från hongkong inte är allt för långt borta!

Tack för tipset Robo-x! Helt glömt att rensa kontakterna, ska ta fram en liten platt mejsel så jag kan rensa lite bättre!

Batteriet blir inte varmt och min home knapp fungerar inte så kan inte testa!

Frågan är om det är värt att skruva upp iphone och kolla om nån kabel lossnat till kontakten?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-09-13 22:36

platt mejsel

haha jaaa=) skrapa bort skiten;)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-13 23:09

Tandborste.

oooh där sa du nåt! hum.. hoppa över att borsta tänderna och borsta iphone ikväll kanske?

Under ett samtal med en god vän som är försäljare på 3 sa han helt plötsligt, men va fan! Testa att ladda en sista gång och se om det fungerar.. har haft många kunder vars iPhone bara slutat ta emot laddning och efter något dygn kunnat ladda den igen!
Så jag testade att ladda den, 2 sekunder senare var den igång igen!

Lite synd då jag hade haft bättre samvete inför köp av iPhone 4 om min nuvarande gått sönder! Jaja, skönt att ha iPhone igen

1
Bevaka tråden