Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nike + för iPhone 4. behövs helt startpaket eller bara sensor?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har sökt men ej hittat någon tråd som tar upp ämnet.

Vill använda Nike + då jag springer till min iPhone 4 men undrar om jag bara behöver köpa sensorn eller hela startpaketet? Står ju i manualen att till iPhone behöver man inte "receivern" i eftersom den har en internal reicever. Så, behöver jag bara köpa en sensor eller inte?

Och är det någon som har koll på hur RunKeeper fungerar och vad fördelar respektive nackdelar är?

Tacksam för svar

Andvänd Nike + GPS så behöver du inte köpa något extra till telefonen

Ah, tack. Fungerar det även om man springer på löpband?

Ja, den ska fungera även på löpbandet.
Det är en inställning du får göra och du får instruktioner om hur du ska göra.

Har själv inte nyttjat den på löpbandet men utomhus har jag använt den ett flertal gånger och fungerar mycket bra.

Och OM du skulle vilja använda den inbyggda Nike+-funktionen så behöver du enbart sensorn, inte mottagaren.

Ok, tack! Jag ska pröva med Nike + GPS. Billigt. Ska ju fungera på löpband, så får ser hur bra det blir.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2010-09-14 16:41

Hur sitter dom här nike mottagarna i skorna?
Måste man verkligen ha en nike+ sko för att få det att funka eller kan man ha vilka skor som helst typ?

Ursprungligen av zOlid:

Hur sitter dom här nike mottagarna i skorna?
Måste man verkligen ha en nike+ sko för att få det att funka eller kan man ha vilka skor som helst typ?

http://www.alexlomas.com/blog/2006/12/nike-disassembled.html
Ser bara ut att vara en liten mottagare/sändare.

Det finns hållare att köpa för en hundring (köpte min på Digital Inn), som du sätter på skosnörena. Eller gör en liten påse eller nåt som du lägger den i. Bra om den sitter fast och inte löst, antar jag.

1
Bevaka tråden