Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Okänt fel (40)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2010-09-17 21:55

Jag råkade ut för en olycka idag, Jag råkade tappa min iphone 3G i ett betonggolv. Första jag märkte var att den inte hittade simkortet, men efter ett tag gick den över till återsällningsläge (med itunesikonen och usb-sladden på skärmen). Men när jag kopplar in den i itunes så säger den att den inte kan återställas då det uppkom ett "okänt fel (40)"

Är det någon som vet vad detta betyder eller allra helst hur man fixar det (om det går)...

Jag har samma problem, fast felmeddelande (28) och ibland får jag (9) ..

jag skickade in min till servicen, och dom sa att det tyder på en fuktskada.. eventuellt stötskada ..så vet fan inte om det går att fixa !

Om någon vet hur man gör, skulle det vara väldigt tacksamt om man fick hjälp !

  • Medlem
  • International user
  • 2010-09-18 16:32
Ursprungligen av doggenikke:

Jag har samma problem, fast felmeddelande (28) och ibland får jag (9) ..

jag skickade in min till servicen, och dom sa att det tyder på en fuktskada.. eventuellt stötskada ..så vet fan inte om det går att fixa !

Om någon vet hur man gör, skulle det vara väldigt tacksamt om man fick hjälp !

Update and restore alert messages on iPhone, iPad, and iPod touch

Error 23, 28, 29, 1002, 1011, 1012, 1013, 1014, 1611: These errors may indicate a hardware issue with your device. Follow the steps in this article and also attempt to restore while connected with a known-good 30-pin Dock Connector cable, computer, and network to isolate this issue to the device. If the MAC address is missing or the IMEI is the default value (00 499901 064000 0), this can also confirm a hardware issue.

Error 9: This error occurs when the device unexpectedly drops off of the USB bus and communication stops. This can occur if the device is manually disconnected during the restore process. This issue can be resolved by performing USB isolation troubleshooting, using a different USB dock connector cable, trying another USB port, restoring on another computer, or by eliminating conflicts from third-party security software.

1
Bevaka tråden