Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skype via Iphone 4 hackar trots full wifi-mottagning

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag äger en trådlös D-Link Dir-600 n-router kopplad via 100Mbit BBB-LAN och vill kunna använda Skype via min Iphone 4.

Trots att min Iphone visar full wifi-täckning eftersom jag befinner mig några meter från min trådlösa router så visar Skype att min nätverkshastighet svajar vilket även resulterar i att ljudet stundtals hackar. En hastighetsmätning via Bredbandskollen visar att mitt wifi ger 30Mbit ner och 11Mbit upp (20ms responstid).

Någon mer som upplevt detta Skype-problem eller vet vad det skulle kunna bero på? Vad kan jag göra för att försöka lösa det?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-09-18 23:36
Ursprungligen av Mattias_N:

Jag äger en trådlös D-Link Dir-600 n-router kopplad via 100Mbit BBB-LAN och vill kunna använda Skype via min Iphone 4.

Trots att min Iphone visar full wifi-täckning eftersom jag befinner mig några meter från min trådlösa router så visar Skype att min nätverkshastighet svajar vilket även resulterar i att ljudet stundtals hackar. En hastighetsmätning via Bredbandskollen visar att mitt wifi ger 30Mbit ner och 11Mbit upp (20ms responstid).

Någon mer som upplevt detta Skype-problem eller vet vad det skulle kunna bero på? Vad kan jag göra för att försöka lösa det?

Vad har du mer igång på ditt nätverk? Torrentnedladdning?
Prova att byta kanal på ditt trådlösa WLAN, någon granne kanske ligger på samma eller närliggande kanal.

1
Bevaka tråden