Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låsa upp Iphone 4 knuten till japansk operatör

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min son studerar i Japan och funderar där på att köpa en iphone 4.

Någon som vet om det är möjligt att – när han väl är tillbaka i Sverige – låsa upp en iphone 4 som är låst till en japansk operatör via någon av de svenska operatörerna?

Det verkar inte som om den japanska operatören låser upp telefonen efter 12 månader då abonnemanget är på 24 månader och studierna i Japan endast kommer att vara under ett år.

Edit: Det är en (legal) upplåsning som det handlar om, inte jailbreak.

Legal upplåsning måste nog göras från den operatör i Japan han är knuten till.

Någon annan kanske vet till 100%, jag är bara 99% säker på det.

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-10-04 09:59

Skulle gissa samma som Keptang. Det bästa är väl att köpa en olåst från England/Finland/Danmark och skicka den till honom i Japan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-04 10:18

Peter, olåsta iPhone 4 säljs officiellt inte i Japan - de är alla låsta till operatören och jag skulle inte ge mig in i en sådan affär med planen att låsa upp legalt. Köp en olåst från UK, DK eller NO istället.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-04 19:12

Åtminstone tidigare såldes iphones olåsta i Hong Kong.

Ursprungligen av jonasolof:

Åtminstone tidigare såldes iphones olåsta i Hong Kong.

Det är viss skillnad på Hong Kong (Kina) och Japan.

Ursprungligen av jonasolof:

Åtminstone tidigare såldes iphones olåsta i Hong Kong.

Säljs fortfarande olåsta i HK.. Frågan är om de "kan" skickas till fastlandet från applestore?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-05 08:14
Ursprungligen av wilhelmsson:

Säljs fortfarande olåsta i HK.. Frågan är om de "kan" skickas till fastlandet från applestore?

Med tanke på att lanseringsdatumen var 30/7 i HK och först den 25/9 i Kina så kan vi utgå från att Apple anammat standardmodellen med att bara acceptera lokala kreditkort och leveransadresser.

http://www.99.se/1934979-post1645.html

  • Avstängd
  • International user
  • 2010-10-05 08:27
Ursprungligen av wilhelmsson:

Säljs fortfarande olåsta i HK.. Frågan är om de "kan" skickas till fastlandet från applestore?

Vad hjälper det om telefonen kan skickas till fastlandet? Japan är fortfarande en ö...

Ursprungligen av Mattias L:

Vad hjälper det om telefonen kan skickas till fastlandet? Japan är fortfarande en ö...

Vet verkligen inte vilken del av min lilltå jag tänkte med där.... hjärnsläpp!!!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-04 20:29
Ursprungligen av Peter Edwardsson:

Min son studerar i Japan och funderar där på att köpa en iphone 4.

Någon som vet om det är möjligt att – när han väl är tillbaka i Sverige – låsa upp en iphone 4 som är låst till en japansk operatör via någon av de svenska operatörerna?

Det verkar inte som om den japanska operatören låser upp telefonen efter 12 månader då abonnemanget är på 24 månader och studierna i Japan endast kommer att vara under ett år.

Edit: Det är en (legal) upplåsning som det handlar om, inte jailbreak.

Jailbreak och upplåsning är inte samma sak.

Legal upplåsning finns inte i Japan.

  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-10-04 23:02

Jailbreak är lagligt sen en tid tillbaka

Ursprungligen av Emil D:

Jailbreak är lagligt sen en tid tillbaka

Det har blivit legaliserat i USA, ja. Däremot har Apple sagt klart och tydligt att garantin faller om du kör upplåsningsmetoder på din iPhone. Då blir det därefter upp till dig att bevisa fabrikationsfel istället för att Apples anlitade tekniker måste påvisa att du på egen hand har orsakat felet som uppstår på din telefon.

Tack för alla svar.

Han valde tillslut att köpa en iPhone låst till Softbank (japansk operatör, se SoftBank). Får se vad som händer när han kommer tillbaka till Sverige i slutet av nästa år.

1
Bevaka tråden