Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tystna när vänder upp och ner

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle inte iphone 4 göra det, eller blandar jag ihop?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-10-28 19:13

Den ska inte bli tyst om man vänder på den.

Du tänker på en annan telefon.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-28 23:49

HTC Desire HD bl.a har den funktionen. Rätt smart men det är ju egentligen inte så svårt att klicka på en knapp heller.

Är jag trött? Varför är det en smart funktion?

Om det ringer, och man sitter på föreläsning eller i möte kan man flippa luren upp och ner.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Om det ringer, och man sitter på föreläsning eller i möte kan man flippa luren upp och ner.

Okej.. På vilket sätt är det smidigare än att trycka på silent/wake-knappen?

Borde inte telefonen vara avstängd på ett möte eller föreläsning?

Om man vill ha en sådan funktion, tycker jag nästan en lösning Nokia hade är den häftigaste. Då räckte det att göra en "svepande" rörelse över telefonen, så tystnade den

Ursprungligen av Marcus_R:

Om man vill ha en sådan funktion, tycker jag nästan en lösning Nokia hade är den häftigaste. Då räckte det att göra en "svepande" rörelse över telefonen, så tystnade den

Ericsson hade det med på R520, funkade riktigt bra.

Återstår TS fråga då: varför tystnar en telefon när man vänder den uppochner.
Är det ett fel, bugg eller feature ?
Inte provat själv.

För mig verkar det som TS inte har varken iPhone eller 'problemet' utan helt enkelt undrar om iPhone har den
funktionen..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-30 09:49

En silent knapp som iPhone har är faktiskt en stor fördel på iPhonen. Svepa på skärmen eller vända den upp och ner kräver att den ligger på bordet eller du håller den i handen. Inget man gör på varken sig en föreläsning eller möte. Jag skulle vilja se någon svepa över skärmen eller vända telefonen upp och ner när den ligger i fickan.

//Rob

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-10-30 09:51

Är det bara jag som har min telefon uppochner i fickan? Tur då att den funktionen inte finns i iPhone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-10-30 11:05

Det e ju värdelöst om det börjar ringa när man gör en kullerbytta.

Men det funkar på små barn

1
Bevaka tråden