Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa med mobilen utomlands

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-03 09:06

Ska åka till London en helg och skulle behöva surfa lite på min iPhone. Går det att köpa ett kontantkort för surf där och peta in i telefonen? Måste jag ta bort operatörslåset då? Gäller det även om jag köper ett kontantkort från Engelska Tre då jag har Tre här i Sverige? Har någon något tips på surf-kontant-kort? Jag behöver inte jättemycket, det räcker förmodligen med 500MB.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-03 09:22

Finns massor av trådar just om detta. Men är din iPhone låst så ja du måste låsa upp den eller köra jailbreak samt unlock på den. Samt köpa kort på plats. Dock rekommenderar jag att du håller dig till WIFI spots istället. 500MB x cirka 20 kr = runt 10,000 kr om du använder ditt svenska kort så tänk på det.

Mitt råd om du har en låst och behöver bli nådd via vanliga luren är att stänga av roaming och köra WIFI genomgående. Då det endast är över en helg så känns besväret lite väl mycket.

500MB på en helg, det låter rätt rejält må jag säga
Jag gör inte av med det på en månad även fast jag använder min flitigt...

Sök gärna lite innan ni startar nya trådar! Det finns redan flera trådar som behandlar det här ämnet. Fortsätt gärna i någon befintlig tråd. Stänger här.

surfa utomlands site:99.se

/Mod

1
Bevaka tråden