Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lösningen på problemet med död iPad

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Många har råkat ut för att iPad tvärdör om den laddar ur och förblir urladdad under en tid (kan räcka med några timmar). Och att den sedan inte går att återväcka.

Det finns emellertid en lösning. Jag var på vippen att skicka min på service, efter att upprepade gånger försökt med det patenterade dubbla home+sleep-knapptrycket – men grejen är att det inte räcker att trycka in dessa knappar på samma gång, och hålla nere i upp till 10 sekunder. Man måste hålla dem intryckta BETYDLIGT LÄNGRE än så. Minst 15 sekunder, i mitt fall en bit över 20 sekunder. Då vaknade min iPad äntligen, som om inget hänt…

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-03 13:29

Bra tips. Ska försöka komma ihåg det om det händer mig. Dör iPaden alltid när den är urladdad eller är det bara ibland?

Ursprungligen av -David-:

Dör iPaden alltid när den är urladdad eller är det bara ibland?

Nej, nej, absolut inte! Förlåt min otydlighet. iPaden känns hårdvarumässigt stabilare än iPhone. Har haft min sen i våras och har laddat ur batteriet helt flera gånger, detta hände mig för första gången häromdan. Och jag har alltså kört den i princip dagligen sen köpet, med laddningar 4-5 nätter i veckan. Har laddat ur den helt kanske 20 ggr.

Bra tips, jag lyckades aldrig ladda ur min dock, hur mycket jag än använde den så bara vägrade den käka upp mitt batteri

1
Bevaka tråden