Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte synkronisera iCal till MobileMe

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Då har man nyss tagit sig råd att köpa en årsprenumeration på MobileME. Eftersom det är så pass integrerat i Mac OS X så kändes det som ett vettigt alternativ för mina behov. När det kommer till iCal så har jag dock stött på lite problem vad gäller synkroniseringen.

I mitt lokala iCal så har jag 5 kalendrar med olika namn som jag vill föra över till iCal på MobileME. Jag har därför lagt till kontot i Preferences och angett User name och Password. Under MobileME i System Preferences har jag markerat att synka Calendars med tjänsten och sedan valt Sync now och ställt in det på automatiskt. Dock så verkar det ändå inte fungera som jag önskar.

Hur gör jag för att mitt innehåll i min lokala iCal ska synkroniseras mot "molnet"? Med nuvarande inställningar så tar den inte över något, och det enda som existerar är Home och Work om jag tittar på iCal i MobileME.

Det kan tilläggas att det fungerar att synkronisera kontakter, och att jag har sökt på forumet utan att hitta en lösning på mitt problem.

  • Oregistrerad
  • 2010-11-11 17:55

Kolla iCal/Inställningar. Om inget konto finns där - lägg då till ditt MM-konto. Om kontot redan finns - radera det och skapa det igen.
Tyvärr raderas det om och om igen efter 10.6.5 update...men du kanske inte ppdaterat.

MobileMe: Setting up iCal for the new MobileMe Calendar

Så löste i alla fall jag samma problem

Jag raderade det lokala innehållet och la upp det som nytt under MobileMe-delen i iCal. Hittade aldrig något sätt att synkronisera befintliga kalendrar, så det fick bli den enklare vägen.

1
Bevaka tråden