Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Fri" iPhone 4 köpt på AppleStore, LA

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har för en kunds räkning försökt luska ut vad AppleStore menar med att de iPhone 4 kunden köpte skulle vara helt obundna, men kopplade till AT&T tillfälligt. De (anställda på AppleStore) sa att det skulle gå alldeles utmärkt att låsa upp telefonen vid hemkomst till Sverige. Det var hela villkoret med köpet annars hade han naturligtvis avstått. Han fick dessutom tips om att gå in till en Telia- eller Telenorbutik (de visste alltså vilka operatörer som fanns i Sverige) för att få det ordnat. Teliabutiken försökte, men det verkade inte hända något. Telenorbutikens anställda skrattade bara på frågan.

Telefonen är av modell MC319LL/A som Apple sålde under ett kort som "obunden" telefon.

Någon som vet? Man kan läsa sig till att At&T aldrig någonsin under några som helst omständigheter låser upp en telefon. Samtidigt hävdade Apples personal att det inte var några som helst problem från annat land.

Det skulle jag inte lita på överhuvudtaget.

Nej, det där tror jag inte på heller.

Från AT&T's eget forum, Unlock iPhone - Page 5 - AT&T Community

"Q: Were you able to get your iPhone unlocked? Did you at least hear anything back from AT&T?
I have an iPhone 4 which I bought in the US at full price ($599). Although I didn't sign a contact with AT&T, my phone is locked. I would like to know whether it makes any sense at all to try contacting AT&T and asking them to unlock the phone.

A: It wont do you any good. Neither Apple or AT&T will unlock a US iPhone and it does not matter if you paid full retail price or it was subsidized. No matter how much pleading and begging you do the end answer will still be no they wont unlock it."

Då tror jag inte heller att någon svensk operatör kan/har möjlighet att låsa upp den heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-17 23:11

Så härt står det på Apples hemsida:

Q: Can I buy an iPhone without an AT&T contract?
A: No. iPhone requires a two-year AT&T wireless service contract.

Ursprungligen av sways:

Så härt står det på Apples hemsida:

Q: Can I buy an iPhone without an AT&T contract?
A: No. iPhone requires a two-year AT&T wireless service contract.

Uppenbarligen så går det (bara att läsa AT&T's egna forum), men den är fortfarande låst till AT&T, och AT&T/Apple vägrar låsa upp den.

Intressant läge, något av ett moment 22. Hur är det med en telefon likt detta exemplar, går det ens att få den brukbar om det kommer en fungerande unlock till ett framtids iOS? Efter uppdatering bör det rimligen inte ens gå att aktivera telefonen eftersom jag antar att det inte finns något SIM-kort att sätta i. Delvis en hypotetisk fråga, men jag finner den intressant. Annars har trådskaparens kund en helt "bricked" telefon på halsen och kanske världens dyraste iPod Touch

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-18 07:28
Ursprungligen av Herr Dödén:

Intressant läge, något av ett moment 22. Hur är det med en telefon likt detta exemplar, går det ens att få den brukbar om det kommer en fungerande unlock till ett framtids iOS? Efter uppdatering bör det rimligen inte ens gå att aktivera telefonen eftersom jag antar att det inte finns något SIM-kort att sätta i. Delvis en hypotetisk fråga, men jag finner den intressant. Annars har trådskaparens kund en helt "bricked" telefon på halsen och kanske världens dyraste iPod Touch

Det går att hacktivate'a om man inte har rätt simkort.

Naturligtvis skulle den kunna jailbreakas och operatörhackas, men den levererades med iOS 4.1 så det är rätt kört just nu.

1
Bevaka tråden