Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har Apple TV gen 1 stöd för ljud via AirPlay?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har uppgraderat min iPhone 3GS till iOS 4.2.1 och njuter av möjligheten att via AirPlay välja om ljudet ska höras i telefonen, i mitt BT-headset eller via min Airport Express i köket. Från iTunes i macen kan jag spela upp ljudet via både Airport Express och mina båda Apple TV gen 1, men mina Apple TV dyker inte upp som alternativ ljudutgång i min iPhone.

Gör jag något fel, eller saknas stöd för att streama ljud från iOS till gamla Apple TV som jag kan göra från iTunes?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-23 01:31

Gamla TV kommer inte stödjas. Även nya TV behöver en uppdatering för detta som inte kommer erbjudas gamla modellen.

Har Apple gått ut med beskedet att ljudstreaming från iOS 4.2 till gamla Apple TV inte kommer stödjas? Du verkar så säker. Jag är alltså inte ute efter videostreaming, utan bara samma funktion från iOS som idag fungerar från iTunes eller från en annan Apple TV till gamla Apple TV och Airport Express.

Nya Apple TV behöver enligt rapporter ingen uppdatering för att ta emot streamat ljud, utan för att få AirPlay med video att fungera. Enligt rapporter på nätet har ljudstreaming fungerat även tidigare (med betan och GM av iOS 4.2).

Eftersom jag inte får det att fungera och dessutom sett frågan lyftas i olika forum antar jag att Apple lagt in en spärr mot ljudstreaming från iOS till gamla Apple TV eftersom det fungerar till Airport Express utan att den behöver uppdateras.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-11-23 12:23

Det är så jag tolkar informationen på Allt Om Mac

AppleTV uppdateras med AirPlay och VoiceOiver - Allt om Mac

AppleTV måste ju förstå Airplay (oavsett om det är ljud eller bild) och frågan är om den gör det utan 4.1 uppdateringen för AppleTV som endast finns för senaste AppleTV.

  • Medlem
  • 2010-11-23 12:43

Som du säkert själv har sett på olika forum verkar det vara många som har upptäckt samma sak, dvs. att det inte längre funkar från en iOS till en AppleTV1. Så då är det nog så...

Och att sen AppleTV1 inte längre kommer att uppdateras är väl ett tecken på att Apple knappast kommer att öppna den funktionen vid något senare tillfälle. Det kanske suger, men så är det...

Det får bli några nya Apple TV helt enkelt. Hoppas det kommer hit snart!

1
Bevaka tråden