Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med ljud i bil efter uppdatering till iOS 4.2

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en Audi A3 med dockningkontakt i handsfacket för ursprungligen Ipod, dock har denna kontakt även fungerat till min iphone 4 men efter denna uppdatering så fungerar det inte alls. Det är bara alldeles tyst och det står att man inte kan höjja eller sänka volymen. Det går inte heller att höjja eller sänka volymen på bilstereon. Vad göra?!

/Hans

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-23 17:26
Ursprungligen av DiSNEYN:

Hej!

Jag har en Audi A3 med dockningkontakt i handsfacket för ursprungligen Ipod, dock har denna kontakt även fungerat till min iphone 4 men efter denna uppdatering så fungerar det inte alls. Det är bara alldeles tyst och det står att man inte kan höjja eller sänka volymen. Det går inte heller att höjja eller sänka volymen på bilstereon. Vad göra?!

/Hans

Starta om?
Reset?
Restore?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-23 17:59

Kollat om man kan ändra inställningar var musiken ska spelas upp? Men risken är att det ändrades något pga airplay som gör att det inte fungerar med gamla tillbehör.

//Rob

Tack för era svar, jag har testat att starta om. Har ej testat restore.
Har lyckats få ljud nu, men nu är problemet istället att ipod körs igång automatiskt och börjar spela musik direkt från mitt ipod musikarkiv på telefonen. När jag kör igång spotify eller nån radioapp så börjar den spela sitt ljud i kanske 1-2 sek sedan så tonas det ner och ipod tar över igen och börjar spela musik.

Så här har den gjort innan jag uppdaterade också, men då har man kunnat göra en ful-work-around genom att gå in på ipod appen och tvinga appen att stänga. Därefter så har man kunnat starta spotify eller radioappen och därefter så har den spelat ljudet och allt har fungerat.

Men nu så avbryter ipod och börjar spela musik istället helatiden.
Att tvinga ipod-appen att avslutas fungerar inte längre då den återstartas inom några sekunder.

Jag vill inte att ipod-appen börjar spela musik direkt då jag sätter in dockningskontakten till bilen.
Kan man inaktivera ipod appen eller välja att INTE autostarta musiken.

Snälla hjälp mig!

/Hans

Detta är faktiskt det sämsta med Apple, när man har lite mer komplicerade frågor så är det väldigt svårt att hitta svar på dem.. Eller har ni nåt tips? finns det nån support som kan ge svar på detta?
/Hans

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-26 07:41
Ursprungligen av DiSNEYN:

Detta är faktiskt det sämsta med Apple, när man har lite mer komplicerade frågor så är det väldigt svårt att hitta svar på dem.. Eller har ni nåt tips? finns det nån support som kan ge svar på detta?
/Hans

Well, det finns bara basic felsökning att göra så. Kör en restore så utesluter du mjukvaruproblem.

Jaha, ska bara meddela att detta har också hänt för mig, har en volvo c30, där det alltid har fungerat till och med ios 4.0.1, men när jag uppgraderade till 4.2.1, så står det i bilen att den är oläsbar. Jag har apples egen usb-till-iphone-kabel, har provat restore, utan resultat. Går det att gå tillbaka till en äldre version av ios, eller sitter jag fast i detta problem, tills en fix har kommit?

Mvh Sören

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-26 18:22
Ursprungligen av SörenP:

Jaha, ska bara meddela att detta har också hänt för mig, har en volvo c30, där det alltid har fungerat till och med ios 4.0.1, men när jag uppgraderade till 4.2.1, så står det i bilen att den är oläsbar. Jag har apples egen usb-till-iphone-kabel, har provat restore, utan resultat. Går det att gå tillbaka till en äldre version av ios, eller sitter jag fast i detta problem, tills en fix har kommit?

Mvh Sören

Om du sparat SHSH så går det.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-11-26 02:05

Fråga Audi det är deras kabel. Kanske de har en bättre lösning. Jag gissar på att när kabeln är i iPhone 4 så får den en signal som startar iPod. Det är bara en vild gissning.

//Rob

Tack för informationen, jag gjorde som någon rekommenderade mig och lämnade in en fel/buggrapport till Apple angående detta, det verkar som om jag inte är ensam om fenomenet, jag klarar mig dock via aux-ingången, men det blir ju inte riktigt samma. Vi får hoppas att det kommer en lösning så fort som möjligt bara.

Sören

1
Bevaka tråden