Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Värmare för iPhone?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-30 15:55

Någon som har tips på var man kan köpa små värmefickor eller liknande för iPhone? Den slås lätt ut av kylan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-30 16:34

Jag har min i bälteshållaren och HH tröjan dragen över. Det har då funkat ner till -20 än så länge

Jag använder en 75 kg tung värmare till min iphone. Det kan låta mycket, men fördelen är att jag alltid har den med mig. Själva iphone sätter jag fast mot värmaren med hjälp av ett fodral i denimtyg som även skyddar värmarens nedre del mot kyla.

Ursprungligen av Niklas99:

Jag använder en 75 kg tung värmare till min iphone. Det kan låta mycket, men fördelen är att jag alltid har den med mig. Själva iphone sätter jag fast mot värmaren med hjälp av ett fodral i denimtyg som även skyddar värmarens nedre del mot kyla.

Här på västkusten säger vi "lommen" (som egentligen nog är norska) ...

Ursprungligen av HeLe:

Någon som har tips på var man kan köpa små värmefickor eller liknande för iPhone? Den slås lätt ut av kylan.

Mitt problem är snarare att mina händer slås ut före telefonen. Jag har inte upplevt något särskilt stort problem med själva telefonen.

Bor i Luleå så vi hyfsade vintrar...;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-30 23:39

Innerficka i jackan funkar prima ned till -27 vilket är det kallaste jag testat. Och naturligtvis ringer man inte utomhus om det är kallare än typ 10 grader. Ringer det så går man in och svarar. Kan man inte gå in så svarar man inte. Måste man svara så skaffar man en annan telefon. Så, problemet löst!

Ursprungligen av marf:

Innerficka i jackan funkar prima ned till -27 vilket är det kallaste jag testat. Och naturligtvis ringer man inte utomhus om det är kallare än typ 10 grader. Ringer det så går man in och svarar. Kan man inte gå in så svarar man inte. Måste man svara så skaffar man en annan telefon. Så, problemet löst!

Försök inte... :

Nog ringer jag i min iphone utomhus även om det är kallare än 10 grader (och om jag är riktigt elak så noterar jag att du inte skrev -10 grader och tolkar det bokstavligt som 10 plusgrader:cool:). Det är inga problem att köra och tala telefonen utomhus även ner mot -20. Det har jag gjort flera gånger... Till och med svarat på mail... men då blir man kortfattad, mycket kortfattad...

Raljanta tonen beror enbart på "naturligtvis". Det triggar nästan alltid igång mig

Vad är det för fel att använda headset och svara via det?
Använder min iPhone 4:a oavsett väder (och har så gjort med 2G/3GS), idag är det -20 här i Stockholm, den fungerar fint nu med..

Telefonen i fickan så överlever den!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-03 17:34

Den kalarar nätt och jämnt inomhustemperatur vintertid. Hade den nära golvet i natt. Det är normal rumstemperatur men mot golvet är det alltid lite kallare. Det klarade den knappt, för på morgonen var den iskall och gick segt. Efter en stunds uppvärmning gick den bättre. Var sedan ute på stan och hade den nedstoppad i en tjock vante i väskan. Det var ändå tillräckligt kallt för den för att en skulle lägga av efter någon timme. Får göra upplåsning var och varannan dag då den inte ens dyker upp i iTunes när man ansluter den. Att ha den inemot kroppen kan jag inte då jag får besvär av det. Därför återstår nån slags värmare eller ny telefon. Kan tillägga att den har ett par år på nacken. Det är en 2G och den var upplåst när jag köpte den.

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2010-12-04 19:19
Ursprungligen av HeLe:

Den kalarar nätt och jämnt inomhustemperatur vintertid. Hade den nära golvet i natt. Det är normal rumstemperatur men mot golvet är det alltid lite kallare. Det klarade den knappt, för på morgonen var den iskall och gick segt. Efter en stunds uppvärmning gick den bättre. Var sedan ute på stan och hade den nedstoppad i en tjock vante i väskan. Det var ändå tillräckligt kallt för den för att en skulle lägga av efter någon timme. Får göra upplåsning var och varannan dag då den inte ens dyker upp i iTunes när man ansluter den. Att ha den inemot kroppen kan jag inte då jag får besvär av det. Därför återstår nån slags värmare eller ny telefon. Kan tillägga att den har ett par år på nacken. Det är en 2G och den var upplåst när jag köpte den.

Jag har kört skoter när det är -25 och iPhone 3gs i en ytterficka och det är då inga problem att varken ringa eller svara.... men det verkar ju vara bistrare vintrar i Stockholm än i Norrbottens inland

1
Bevaka tråden