Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mellandagsmacpub i Umeå 2010

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-25 14:46

Adrian
Markus
Henrik (livi)
Mats Olov
Jon (Jetwash)
Leftrustle
Kemppe
Corpset
Staed
Narogh (kommer senare)

Uppdaterad lista, nio personer som det verkar.

Jag brukar fixa bokningar, men är det någon annan som frivilligt ställer upp så får ni gärna göra det

Min plan är att komma, men med två småbarn hemma blir alla kvällsplaner mer eller mindre osäkra, därför skulle det vara bra om någon annan hade huvudansvaret denna gång.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-25 20:25

Kan ta på mig det jag, men eftersom jag inte varit på Bishops i Umeå tidigare (då jag bodde här under studierna hade jag inte åldern inne).

Skulle jag boka något som heter Biblioteket för ca 10 personer som det ser ut nu då.

Kontaktar de under morgondagen, invändningar tas innan det;)

Ursprungligen av livi:

Kan ta på mig det jag, men eftersom jag inte varit på Bishops i Umeå tidigare (då jag bodde här under studierna hade jag inte åldern inne).

Skulle jag boka något som heter Biblioteket för ca 10 personer som det ser ut nu då.

Kontaktar de under morgondagen, invändningar tas innan det;)

Perfekt! Ja, det kallas Biblioteket, det är det innersta rummet på puben där vi brukar hålla till.

Eftersom Bishops är ganska litet och det finns en risk för att vi inte får plats där tycker jag vi väljer Allstar som backupalternativ. Det är inte lika mysigt, men det är stort så vi borde få plats och ligger bara tvärs över torget. (Och vi har haft macpubar där förut.)

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-25 20:52
Ursprungligen av Adrian B:

Perfekt! Ja, det kallas Biblioteket, det är det innersta rummet på puben där vi brukar hålla till.

Eftersom Bishops är ganska litet och det finns en risk för att vi inte får plats där tycker jag vi väljer Allstar som backupalternativ. Det är inte lika mysigt, men det är stort så vi borde få plats och ligger bara tvärs över torget. (Och vi har haft macpubar där förut.)

Taget!

...och ska ni inte äta så meddela gärna det också!

Ändrade planer livi, du behöver inte boka: Vi (kemppe och jag) har bokat bord i mitt namn (Adrian Bengtson) för 12 pers i biblioteket till klockan 18.30. Vi ville inte vänta till imorgon för då kunde det vara för sent.

Vi har 9 personer på listan och därmed är det 3 platser kvar. Det är inget som hindrar att det blir fler, men vi kan inte garantera plats för dessa (vi klämmer ju ihop oss så gott det går förstås). Så först till kvarn på dessa tre platser...

Bishops vill gärna veta vad vi ska äta när vi är en sådan stor grupp, så kolla in menyn på hemsidan skriv här i tråden senast tisdag vad ni planerar att äta. Ingen blir utan mat även om ni inte anmäler det, men det är schyst mot Bishops för att de ska kunna planera bättre.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-25 21:54

Stiligt Adrian (och kemppe).

Jag tar en Bishops Burger jag.

Bishops burger!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-12-26 22:50
Ursprungligen av staed:

Bishops burger!

Samma här!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-26 09:59

Västerbottensostpaj tar jag.

Har ett namn till: Fredrik Sigbjörn. Då är vi alltså:

  1. Adrian

  2. Markus

  3. Henrik (livi)

  4. Mats Olov

  5. Jonas (Jetwash)

  6. Leftrustle

  7. Kemppe

  8. Corpset

  9. Staed

  10. Narogh (kommer senare)

  11. Fredrik Sigbjörn

Senast redigerat 2010-12-26 22:41
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-28 09:10

Idag ska vi ringa och meddela vad vi ska äta. Fyll i listan vad ni vill äta.
Fredrik du får bekräfta om du ska ha raggmunkar, för du frågar ju bara om det finns, inte att du tänkt äta det

  1. Adrian

  2. Markus - Bishops Vegetarian Burger

  3. Henrik (livi) - Bishops burger

  4. Mats Olov - Västerbottensostpaj

  5. Jonas (Jetwash) - Bishops burger

  6. Leftrustle

  7. Kemppe - Bishops burger

  8. Corpset

  9. Staed - Bishops burger

  10. Narogh (kommer senare)

  11. Fredrik Sigbjörn

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-26 22:20

Gedigen lista deltagare

Har de raggmunkar på menyn i Umeå?

The Bishops Arms - Umeå

"Våra omtyckta raggmunkar med stekt fläsk och rårörda lingon."

Jodå, verkar så!

Toppen Adrian, kemppe och livi. I så fall kommer jag att ta en Bishops Vegetarian Burger.

Vi räknar med raggmunkar för Fredrik om han inte återkommer. Själv ska jag ha en Bishops burger.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-28 15:56

Jag har nu ringt och meddelat att vi ska ha 5 bishops burger, 1 bishops vegetarian burger, 1 västerbottensostpaj och 1 raggmunk.

Det är 8 av 12. Övriga får beställa på plats, om ni inte meddelar nu under eftermiddagen här i tråden. Då kan man komplettera beställningen ikväll. Jag har bara möjlighet att ringa före kl 19, sedan är jag upptagen resten av kvällen.

Bra jobbat!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-12-28 19:27

Jag tar med mig brorsan, så då blir vi 12, Robert heter han.

MatsOlov, tar du med din nya AppleTV? Jag skulle gärna se den IRL trots att den är rätt värdelös utan att vara kopplad till en tv

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-28 20:04

Det kan jag göra.

Hejsan, jag tänkte också komma förbi, hoppas på att det funkar trots att jag blir den olycklige nr 13

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-12-29 13:14

Det blir säkert nåt avhopp, eller så får vi trycka ihop oss. Vi kan nog förvisa några till baren också

Vi ska nog kunna pressa ihop oss, finns det bara utrymme kan vi ju försöka lägga beslag på ytterligare platser när vi väl är där.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-12-29 19:58
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-12-29 22:06

Tackar för en trevlig pub grabbar!

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-12-29 22:37

Som vanligt en mycket trevlig tillställning. Tack

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-12-29 22:52

Ja tack för en trevlig kväll. Hoppas inte det dröjer till nästa träff

Bevaka tråden