Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hejdå MacPub forum - hallå 99mac grupper?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tror ni om att skapa "gruppsidor" för dom städer där MacPub:arna hålls? Varje gruppsida drivs av en eller ett par personer och blir som ett eget litet forum med möjlighet att ladda upp bilder och skicka ut gruppmeddelanden osv.

Blir ganska smidigt att sköta grupperna på det sättet och rätt kul att ha en egen sida på 99mac?

Bra idé.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-15 14:54

Det kan vara en bra idé om det fungerar bra. Jag har labbat upp en grupp för sundsvall, men jag tycker det är lite lätt att man missar gruppernas diskussioner osv.

Det är nog svårt att få uppslutningar ibland, så det kanske blir risk för att medlemmar inte ser att det finns aktiviteter på gång.

jag gick ut med förfrågan innan jul om Julpilsner i GBG.

Inte ett enda svar...

Antingen beror det på mig eller på att ingen orkar/hinner/vill ses.

Jag tror det krävs mer "organiserade" träffar om man ska vilja ta sig till en pubkväll med okända människor. När väl första kontakten är tagen är det mycket lättare.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-01-15 17:58
Ursprungligen av Björnström:

Jag tror det krävs mer "organiserade" träffar om man ska vilja ta sig till en pubkväll med okända människor. När väl första kontakten är tagen är det mycket lättare.

Nja, vi har inte haft några jätteproblem att få nya människor att titta in, däremot att få dem att återkomma regelbundet kan vara lite svårt.
Men detta är lite offtopic.

Det jag däremot funderar på är hur man ska kunna få "Grupper" att ge ett mervärde till detta, och dra möjligtvis fler personer. Personligen ser jag mest hinder, pågrund av att det blir mer svåråtkomligt och lättare att missa.
Många nya som dyker upp ser en tråd och anmäler sig till exempel, och då är det nog svårt tycker jag att se en tråd ur alla dessa forum som det är idag. Att tillföra grupper vet jag inte om det löser något om man inte presenterar det bra mycket bättre.

Så med anledning av den nu ändrade navigationen, Community-menyn ligger uppe i svarta listen, är vi på väg åt rätt håll på den punkten?

1
Bevaka tråden