Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpte biteSMS!

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har idag köpt biteSMS för 6,74 USD! Är jag blåst eller är det en bra app?

Det beror väl på vad du ska göra med den.

Den är mycket bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-15 22:02

#1 i Cydia, no doubt

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-15 23:20

Har inte köpt den ännu men har haft grova tankar på det. Berätta gärna ni andra vad som gör den #1?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-16 08:52

Ja du, listan kan göras väldigt lång men om jag skulle lista de tillägg till standard SMS-appen jag inte kan vara utan så är det

- möjligheten att SMSa direkt från lockscreen eller innuti valfri app är en killer. Tryck volym upp/ned, klicka på volymikonen i i mitten av skärmen. Appen defaultar till din favoritmottagare eller så väljer du enkelt ngn av dina favoritmottagare. Kläm in ditt meddelande med smileys och skicka.Med lite övning kan du nu SMSa bakom ratten även i autobahnhastiget. Rekommenderas dock ej.

- Något så enkelt som kontaktbilder och klockslag på samtliga SMS

- Listar missade samtal/SMS på lockscreen samt QuickList.

biteSMS - Great Extra Features

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-16 12:04

WOW tack.. I'm sold..

Ska pröva det ikväll.. Återkommer med en rapport..

Dock så har jag redan:
Quickreply (egen app)
Kontaktbild (egen app)
Smileys (egen app)
missade samtal/sms på lockscreen (egen app)

Men att få allt detta i ett paket med flera möjligheter, det är nice..

Om jag förstod det rätt så kan man även lägga till valfri SMS signal per kontakt? Eller? För det har jag saknat. Vill ha en arg siren på mitt hemlarm.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-16 13:01
Ursprungligen av Cokey:

WOW tack.. I'm sold..

Ska pröva det ikväll.. Återkommer med en rapport..

Dock så har jag redan:
Quickreply (egen app)
Kontaktbild (egen app)
Smileys (egen app)
missade samtal/sms på lockscreen (egen app)

Men att få allt detta i ett paket med flera möjligheter, det är nice..

Om jag förstod det rätt så kan man även lägga till valfri SMS signal per kontakt? Eller? För det har jag saknat. Vill ha en arg siren på mitt hemlarm.

Japp, du kan assigna unika SMS/MMS-signal till 5 olika kontakter.

Med kontaktbild menade jag

Japp, biteSMS har alla dom funktioner som standard SMS-appen saknar. Man kan använda det gratis, men då med en liten reklambanner längst ner i listan med konversationer:

Men, när man köper en licens för 6,74 USD (Ord.pris: 8.99 USD, 25% rabatt just nu, som julklapp typ) så kan man stänga av annonser:

Btw, Colan, du kommer nog gilla biteSMS, om jag känner dej rätt

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-17 09:42

Så, nu äger även jag biteSMS och är hittills mycket mycket nöjd. Fungerar klockrent och man känner sig nästan lite lurad av Apple (som vanligt)
Varför kan det inte vara så här från början!!!

Tack för alla tipsen, lätt värt vartenda öre!

Ursprungligen av Cokey:

Så, nu äger även jag biteSMS och är hittills mycket mycket nöjd. Fungerar klockrent och man känner sig nästan lite lurad av Apple (som vanligt)
Varför kan det inte vara så här från början!!!

Tack för alla tipsen, lätt värt vartenda öre!

You´re welcome

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-17 14:02

har använt biteSMS så länge jag kan minnas och skulle knappast äga en iPhone utan jailbreak och biteSMS. "Meddelanden" är ju riktigt dåligt...

Ursprungligen av xtrem:

har använt biteSMS så länge jag kan minnas och skulle knappast äga en iPhone utan jailbreak och biteSMS. "Meddelanden" är ju riktigt dåligt...

synd att man inte kan belöna folk för välskrivna inlägg, för då hade jag belönat dej

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-17 14:49

Robert, jag håller med dig, kort och välinfomativt...

xtrem, jag har en annan app för just samma skäl att använda Jailbreak. Skulle inte klara mig utan whoiscalling. Dom billigaste 15 kronorna i mitt liv.

Edit: Nu har jag 2 skäl

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-17 15:21

Jag har aldrig fått WhoIsCalling att fungera parallellt med BiteSMS och sist jag hörde från Henrik Lannerhjelm så hookar/sätter de två apparna sina krokar i samma process och då blir det kollision. Den som lyckats att köra båda, meddela mig gärna.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-17 15:28

Ajdå, då får vi se vilken jag behåller.. Kan nog säga att för mig väger Whoiscalling mer än biteSMS....

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-17 22:54

FreddeB, jag har prövat lite nu och när någon ringer mig eller jag ringer någon verkar det fungera som tänkt.

SMS verkar det inte fungera. Har dock bara prövat med en där det redan finns SMS i inkorgen men ändrade numret i min telefonbok, då sökte den iallafall både utgående och ingående men vid SMS så visade den korrekt namn?

Ursprungligen av Cokey:

FreddeB, jag har prövat lite nu och när någon ringer mig eller jag ringer någon verkar det fungera som tänkt.

SMS verkar det inte fungera. Har dock bara prövat med en där det redan finns SMS i inkorgen men ändrade numret i min telefonbok, då sökte den iallafall både utgående och ingående men vid SMS så visade den korrekt namn?

Hoppas du får det att lira Colan...tråkigt att behöva välja bort 1 av 2 FETA apps!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-12-17 23:50

BiteSMS + WhoIsCalling har jag inte fått att funka med SMS. inte ens båda betaversioner.

När någon ringer funkar det perfekt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-18 08:44

Ja, när det ringer är det viktigaste för mig, tar väldigt många samtal nästan varje dag i jobbet och för mig är det väldigt viktigt att veta vem där är innan jag svarar...

Jag undrar jag har nu jailbreakat och så men jag upplever mobilen rätt seg. Om jag skulle köpa Bitesms nu och sen upptatera till IOS 4.2 eller återställa mobilen och jailbreakar igen kommer jag behöva betala för Bitesms igen eller kommer den att känna igen mig?

Om man köper genom Cydia så kommer den att känna igen din telefon.

1
Bevaka tråden