Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min PB12" piper!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Overkligt störingt faktiskt...

Ett extremt högfrekvent ljud slår av och till, lite slumpvis. Det hörs bara i ett tyst rum... (men efter ett tag hör man inget annat - ni fattar vad jag menar.)

Den har varit hos Apple i Holland en gång, men man lyssnade bevisligt inte tillräckligt noga.

Någon som erfarit nått likande? Garanti?
Tips?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-23 22:04

Tror jag vet vad du menar, fast mitt sådant ljud är inte så värst högt. Tror det är högtalaren som slår på precis innan ett program ska ge ifrån sig ett ljud. Ofta uppkommer det i kombination av att man kör ICQ från icq.com, vet inte varför slumpen är så. Dock har jag själv inte brytt mig eftersom det är så extremt sällan och inte alls högt. Känns inte äns som ett fel.

Har ett liknande problem fast på en iMac (platt skärm). När musknappen är nedtryckt piper datorn ungefär som en TV men bara i Mac OS X, inte i Mac OS 9... Mina föräldrar som använder datorn verkar dock inte ha märkt det så jag har valt att inte göra något.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-24 13:43

Kan vara en bugg i OS X iof, nog inte själva maskinen i sig.Förövrigt var det länge sedan nu det uppkom

1
Bevaka tråden