Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Den serien har man följt men jag måste säga - gääääsp...

Starka scener? Bah...beskriv gärna vilka scener som är så fantastiskt starka, kan inte erinra mig om någon speciell.

Nej, jag kommer inte se mer av den serien nu...det händer knappt någonting under avsnitten, så oerhört segdragen. Utöver det tar de väl 1-2 år på sig mellan varje säsong.

Har läst böckerna och måste hålla med om att serien är lite seg. Tycker om den men det händer för lite per avsnitt. Men förstående att dom vill suga ut så mycket som möjligt av kassakon.

Aquarius. Broad City.

Ursprungligen av zinned:

Den serien har man följt men jag måste säga - gääääsp...

Sover man framför TV:n så missar man en hel del av GoT's kvalitet vilket du uppenbarligen har gjort. Lustigt att du som verkar gilla en hel del riktiga sömnpiller till serier inte kan hålla dig vaken till denna

Ursprungligen av zinned:

Starka scener? Bah...beskriv gärna vilka scener som är så fantastiskt starka, kan inte erinra mig om någon speciell..

Har du ens tittat på GoT mer än några minuter i stöten? Tror knappast någon annan som följt serien har påstått att det inte finns en hel del starka scener i väldigt många GoT avsnitt och som sagt de tre sista avsnitten denna säsong var fyllda av starka scener,

Ursprungligen av zinned:

Nej, jag kommer inte se mer av den serien nu...det händer knappt någonting under avsnitten, så oerhört segdragen. Utöver det tar de väl 1-2 år på sig mellan varje säsong.

Det händer massvis i alla avsnitt även om inte alla avsnitt är toppenbäst så är lägstanivån väldigt hög. Att de tar 1 år på sig att filma varje säsong är inte uppseendeväckande med tanke på hur stor GoT produktionen är de sitter ju inte till skillnad mot de flesta andra serier som diskuteras här i samma studio eller stad och gör det mesta utan det är ju mycket location minst sagt.

Intressant vad alla tycker om Games of Thrones...

Tror det finns mer än ett sätt att se på den. Jag kan hålla med de som tycker den har starka scener och är dramatisk, det har den absolut haft den här säsongen.
Men den blir också ointressant och tröttsam just för att man inte kan identifiera sig med människorna i den. Den berör inte.
Folk dör ju som flugor i den serien, och på sätt som kanske inte existerar så nära oss åtminstone.
Rollkaraktärerna känns overkliga och det gör åtminstone mig blasé å ena sidan, och sen kan man ju bli imponerad av seriens uppbyggnad och pampighet å andra sidan.
Det är storslagen verklighetsfrämmande TV, ungefär ?

Ursprungligen av panther:

Tror det finns mer än ett sätt att se på den. Jag kan hålla med de som tycker den har starka scener och är dramatisk, det har den absolut haft den här säsongen.

Varje säsong har varit stark men slutet av denna står nog i särklass.

Ursprungligen av panther:

Men den blir också ointressant och tröttsam just för att man inte kan identifiera sig med människorna i den. Den berör inte.
Folk dör ju som flugor i den serien

Folk dör i flugor i många TV serier och ofta på sätt som vi inte är vana vid. i GoT så lever dock rätt många karaktärer som varit med från början och många av dessa vet jag folk som till viss del identifierar sig med som Samwell, Arya Tyrion Jamie Brienne Sansa och Bronn m.fl.

Ursprungligen av panther:

Rollkaraktärerna känns overkliga och det gör åtminstone mig blasé å ena sidan, och sen kan man ju bli imponerad av seriens uppbyggnad och pampighet å andra sidan.

Vissa av rollkaraktärerna känns självklart overkliga eftersom de är det i dubbel bemärkelse men andra är rätt downt to earth och mer identifierbara än många andra karaktärer i mer realistiska serier.

Ursprungligen av panther:

Det är storslagen verklighetsfrämmande TV, ungefär ?

Ja och det räcker gott iaf för mig som lever i en verklighet som ofta är mer dramatisk än säg Mad Men och the Newsroom som iofs har några duktiga skådespelare men ofta var rejält såsiga.

Ursprungligen av Perobous:

Varje säsong har varit stark men slutet av denna står nog i särklass.

Folk dör i flugor i många TV serier och ofta på sätt som vi inte är vana vid. i GoT så lever dock rätt många karaktärer som varit med från början och många av dessa vet jag folk som till viss del identifierar sig med som Samwell, Arya Tyrion Jamie Brienne Sansa och Bronn m.fl.

Vissa av rollkaraktärerna känns självklart overkliga eftersom de är det i dubbel bemärkelse men andra är rätt downt to earth och mer identifierbara än många andra karaktärer i mer realistiska serier.
Ja och det räcker gott iaf för mig som lever i en verklighet som ofta är mer dramatisk än säg Mad Men och the Newsroom som iofs har några duktiga skådespelare men ofta var rejält såsiga.

I GoT så dör det exeptionellt många viktiga och starka karaktärer jämfört mot andra serier.

Ursprungligen av Megolon:

I GoT så dör det exeptionellt många viktiga och starka karaktärer jämfört mot andra serier.

Vilket är en styrka för GoT i stort för det håller ju spänningen uppe, men det beror också på att inte många andra serier har/haft så många viktiga och starka karaktärer överhuvudtaget och som sagt många av de starkaste och viktigaste i GoT lever ju fortfarande än så länge...

Intessant nu är ätt serien har gått ifrån böckerna mer och mer på sistone, serien får alltså mer och mer ett eget liv vilket vissa George RR. Martin puritaner hatar medan andra ser det an med spänning.

Ursprungligen av Perobous:

Vilket är en styrka för GoT i stort för det håller ju spänningen uppe, men det beror också på att inte många andra serier har/haft så många viktiga och starka karaktärer överhuvudtaget och som sagt många av de starkaste och viktigaste i GoT lever ju fortfarande än så länge...

Intessant nu är ätt serien har gått ifrån böckerna mer och mer på sistone, serien får alltså mer och mer ett eget liv vilket vissa George RR. Martin puritaner hatar medan andra ser det an med spänning.

För oss som läst böckerna är det ingen spänning i att få bekräftat att serien följer böckerna och dödar av karaktärerna lika effektivt som digerdöden.

Finns serier där det är många och viktiga karaktärer och den är populär utan att döda dom.

Ursprungligen av Megolon:

Finns serier där det är många och viktiga karaktärer och den är populär utan att döda dom.

Två frågor i vilka äventyrsserier dödas inte viktiga karaktärer kontinuerligt? Vilken/vilka har lika många viktiga karaktärer som GoT?

Obs att jag inte menar barn eller humorserier.

Serien följer inte alls böckerna 100% längre, som du vill göra gällande.

Senast redigerat 2015-06-17 23:07
Ursprungligen av Perobous:

Två frågor i vilka äventyrsserier dödas inte viktiga karaktärer kontinuerligt? Vilken/vilka har lika många viktiga karaktärer som GoT?

Obs att jag inte menar barn eller humorserier.

Nu skrev du inte äventyrsserier utan enbart "många serier"

Ursprungligen av Megolon:

Nu skrev du inte äventyrsserier utan enbart "många serier"

Det är ju med de man ska jämföra eller menar du att man ska jämföra Seinfeld och GoT? När man pratar om dödande av karaktärer?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2015-06-17 22:44

Ett av skälen till att jag mycket hellre ser på Seinfeld, är trött på allt detta dödande.
Jag vill bli underhållen, och då är humor betydligt bättre än mord/dödande.

Jag förstår inte vad det du är ute efter egentligen? Är detta ännu en tråd där du måste forcera genom dina åsikter och att alla andra tycker fel?
Hur svårt kan det vara att acceptera att jag tycker att många viktiga karaktärer dödas i GoT. Tycker är en underdrift utan det är ett faktum. Finns en uppsjö av serier,äventyrsserier där huvudrollsinnehavarna lever kvar tills serien läggs ner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 22:49
Ursprungligen av Perobous:

Sover man framför TV:n så missar man en hel del av GoT's kvalitet vilket du uppenbarligen har gjort. Lustigt att du som verkar gilla en hel del riktiga sömnpiller till serier inte kan hålla dig vaken till denna

Har du ens tittat på GoT mer än några minuter i stöten? Tror knappast någon annan som följt serien har påstått att det inte finns en hel del starka scener i väldigt många GoT avsnitt och som sagt de tre sista avsnitten denna säsong var fyllda av starka scener,

Det händer massvis i alla avsnitt även om inte alla avsnitt är toppenbäst så är lägstanivån väldigt hög. Att de tar 1 år på sig att filma varje säsong är inte uppseendeväckande med tanke på hur stor GoT produktionen är de sitter ju inte till skillnad mot de flesta andra serier som diskuteras här i samma studio eller stad och gör det mesta utan det är ju mycket location minst sagt.

Oj, här tog vi det personligt...vad tramsigt. Det är en tv-serie, garanterat inte heller knuten till dig som person

1) Jag har inte missat något, om du nu inte förstod det så var syftet med "gäsp" att peka på hur seg serien är.

2) Jag har sett varje avsnitten i ett svep, inte några minuter i stöten. Ja, det finns en del starka scener men inte vimlar det av dem i de tre sista avsnitten som du låter påskina.

3) Jag struntar i hur stor produktionen är. Jag är konsument och kräver mer. Ska de kunna pleasa mig så krävs snabbare takt och mer som händer i serien, inte så segdraget som det är nu och har varit hittills.

4) Personligen tyckte jag att det inte alls var något märkvärdigt med avslutet på denna säsongen.

Ursprungligen av Perobous:

[...] i GoT så lever dock rätt många karaktärer som varit med från början [...]

Många?! Det är nog fler av de större karaktärerna som har avlivats än vad som är kvar i serien

Nej, denna serien är på tok för uppskriven...den lever på hypen.

Ibland är det skönt att se på något som inte kräver så mycket av en som tittare.
Och denna serie faller under den kategorin.

iZombie

http://www.imdb.com/title/tt3501584/

Citat:

A medical student who becomes a zombie joins a Coroner's Office in order to gain access to the brains she must reluctantly eat so that she can maintain her humanity. But for every brain she eats, she also inherits their memories. Now she uses her abilities to solve their deaths with help from the Medical examiner and a police detective

https://www.youtube.com/watch?v=UQhzQDW4L84

Ursprungligen av kenjon:

Ett av skälen till att jag mycket hellre ser på Seinfeld, är trött på allt detta dödande.
Jag vill bli underhållen, och då är humor betydligt bättre än mord/dödande.

Det går ju faktiskt att se på både humor och drama och även i Seinfeld så dog/skadades ju faktiskt några karaktärer. Har själv sett de flesta Seinfeld avsnitten 3-4 gånger så känns som att det räcker för mig.
Curb your enthusiasm är nog dessutom strået vassare än Seinfeld om du inte har sett den.

Ursprungligen av Perobous:

Det går ju faktiskt att se på både humor och drama och även i Seinfeld så dog/skadades ju faktiskt några karaktärer. Har själv sett de flesta Seinfeld avsnitten 3-4 gånger så känns som att det räcker för mig.
Curb your enthusiasm är nog dessutom strået vassare än Seinfeld om du inte har sett den.

Du sa åt mig att inte jämföra GoT med komediserier men nu gör du det själv!!!
Tydligen skillnad på vem som gör det.

Ursprungligen av zinned:

Oj, här tog vi det personligt...vad tramsigt.

Du tog det ju synnerligen personligt.

Ursprungligen av zinned:

1) Jag har inte missat något, om du nu inte förstod det så var syftet med "gäsp" att peka på hur seg serien är.

Ställer man de frågorna du gjorde så har du ju uppenbarligen missat en hel del och på vilket sätt är GoT mer segt än t.e.x Newsroom?

Ursprungligen av zinned:

2) Jag har sett varje avsnitten i ett svep, inte några minuter i stöten. Ja, det finns en del starka scener men inte vimlar det av dem i de tre sista avsnitten som du låter påskina.

Jo det gör det faktiskt vilket du skulle hålla med om om du hade sett de sista avsnitten vilket du inte verkar ha gjort.

Ursprungligen av zinned:

3) Jag struntar i hur stor produktionen är. Jag är konsument och kräver mer. Ska de kunna pleasa mig så krävs snabbare takt och mer som händer i serien, inte så segdraget som det är nu och har varit hittills.

GoT är en episk dramaserie men innehåller ändå mer storslagen och småskalig action än de flesta andra TV serier av idag.

Ursprungligen av zinned:

4) Personligen tyckte jag att det inte alls var något märkvärdigt med avslutet på denna säsongen.

OK återigen så verkar det som om du inte sett avsnittet.

Ursprungligen av zinned:

Många?! Det är nog fler av de större karaktärerna som har avlivats än vad som är kvar i serien

Möjligt men väldigt många lever faktiskt fortfarande. Vilket du skulle ha insett om du hade varit uppmärksam.

Ursprungligen av zinned:

Nej, denna serien är på tok för uppskriven...den lever på hypen.

Den lever upp till hypen till skillnad mot många andra serier av idag.

Ursprungligen av Megolon:

Finns en uppsjö av serier,äventyrsserier där huvudrollsinnehavarna lever kvar tills serien läggs ner.

Ja men då handlar det oftast om att serien har två tre huvudrollsinnehavare. GoT har/hade minst 20.

Ursprungligen av Megolon:

Du sa åt mig att inte jämföra GoT med komediserier men nu gör du det själv!!!
Tydligen skillnad på vem som gör det.

Jag skrev precis detta. Vilket inte är vad du påstår att jag saåt dig.
"Det är ju med de man ska jämföra eller menar du att man ska jämföra Seinfeld och GoT? När man pratar om dödande av karaktärer?"

Ursprungligen av Perobous:

Ja men då handlar det oftast om att serien har två tre huvudrollsinnehavare. GoT har/hade minst 20.

Förstår fortfarande inte vad det du är ute efter?
Om du inte har förstått det så gillar jag serien.
Är det min åsikt om att jag tycker dom dödar av många viktiga karaktärer som retar upp dig?

Ursprungligen av Perobous:

Jag skrev precis detta. Vilket inte är vad du påstår att jag saåt dig.
"Det är ju med de man ska jämföra eller menar du att man ska jämföra Seinfeld och GoT? När man pratar om dödande av karaktärer?"

Öh du jämförde precis nyss Seinfeld med GoT något du sa att jag inte skulle göra.
Sluta nu med dina semantiska debatter. Du är en tråkig person när du håller på så.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 23:12

Hahahaha @Perobous....löjligt.

Ditt inlägg lever verkligen upp till "min pappa är minsann starkare än din!"...tramsigt.

Det finns inget facit här, jag säger vad jag tycker och du har dina åsikter. Att som du sedan kommenterar mina inlägg på sättet som du gör, det är bara pubertalt...sådant ödslar jag inte min tid på.

Ursprungligen av Megolon:

Förstår fortfarande inte vad det du är ute efter?
Om du inte har förstått det så gillar jag serien.
Är det min åsikt om att jag tycker dom dödar av många viktiga karaktärer som retar upp dig?

Jag är inte uppretad för fem öre. Att de dödar av viktiga karaktärer är väl ingen överraskning för dig om du har läst böckerna? Som sagt så är det ju en av styrkorna i GoT att Martin och Skaparna av TV serien inte gör som i många andra sockersötade serier som bygger på böcker.

Ursprungligen av Megolon:

Öh du jämförde precis nyss Seinfeld med GoT något du sa att jag inte skulle göra.

Du får läsa lite bättre och försöka förstå lite mer.

Ursprungligen av zinned:

Det finns inget facit här, jag säger vad jag tycker och du har dina åsikter. .

Klart det finns facit. Du påstod att det knappt fanns några starka scener i GoT och att de sista säsongsavsnitten inte innehöll några starka scener alls, Jag synade din bluff. Du har som sagt troligen inte ens sett de sista avsnitten, är det så svårt att erkänna det?

Ursprungligen av Perobous:

Jag är inte uppretad för fem öre.Att de dödar av viktiga karaktärer är väl ingen överraskning för dig om du har läst böckerna? Som sagt så är det ju en av styrkorna i GoT att Martin och Skaparna av TV serien inte gör som i många andra sockersötade serier som bygger på böcker.

Ingen överraskning för mig nej men det var du som började hävda att det dödas lika mycket i andra serier.
Något som inte är min uppfattning utan det är exceptionellt mycket mer av den varan i GoT

Ursprungligen av Perobous:

Du får läsa lite bättre och försöka förstå lite mer.

Jag förstår fullständigt vad du är ute efter så det blir total ignore på dig i framtiden och jag hoppas fler följer.

Tillbaka till topic nu.

Humans som är en engelsk remake på svenska Äkta människor kanske kan bli någonting underhållande.

Ska iallafall se första avsnittet så fort jag hinner.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 23:30

Till något annat, fler som har sett första avsnittet av "Mr Robot" ?

Bevaka tråden