Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Till något annat, fler som har sett första avsnittet av "Mr Robot" ?

Har inte sett det, men kommer att göra, första avsnittet har fått toppbetyg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 23:34

Serien verkar som sagt kanon baserat bara på det avsnittet...blir spännande

Ursprungligen av zinned:

Det som diskuteras är subjektiva saker, ergo inget facit.

Men eftersom du inte ens verkar ha sett det vi diskuterar här så väger dina kvasisubjektiva åsikter rätt lätt. Facit är att säsong 5 av GoT avslutades mycket starkt. Finns nog inte många som faktiskt sett de tre sista avsnitten som säger emot det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-17 23:41

@keptang

Snart börjar nästa säsong av "Falling Skies" också, kanon. Där har vi en serie där det händer saker!

Följer du den?

Ursprungligen av keptang:

Har inte sett det, men kommer att göra, första avsnittet har fått toppbetyg.

Var inte speciellt bra mycket hacker-schabloner och konspirationsteorier. Kändes som en mindre våldsam kopia av Person of interest. Blir troligen inte långlivad. Jag gillar Rami Malek i vissa roller och Christian Slater är bra ibland men Slaters serier brukar inte bli långlivade.Det som talar för den är att den troligen är rätt billig att producera.
9.4 i betyg på IMDB är sanslöst högt. En svag sjua är mer rättvisande.

Senast redigerat 2015-06-18 00:10
Ursprungligen av zinned:

@keptang

Snart börjar nästa säsong av "Falling Skies" också, kanon. Där har vi en serie där det händer saker!

Följer du den?

Missat totalt, alldeles för många serier jag försöker följa, ska kolla in den, har lite att ta igen på den ser jag, tack för tipset!

Ursprungligen av Perobous:

Var inte speciellt bra mycket hacker-schabloner och konspirationsteorier. Kändes som en mindre våldsam kopia av Person of interest. Blir troligen inte långlivad. Jag gillar Malik i vissa roller och Christopher Slater är bra ibland men Slaters serier brukar inte bli långlivade.Det som talar för den är att den troligen är rätt billig att producera.
9.4 i betyg på IMDB är sanslöst högt. En svag sjua är mer rättvisande.

Ok, får kolla iallafall och se om det är något man gillar.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2015-06-18 00:40

21 juni är det säsongspremiär på True Detective. Hoppas de kan leva upp till första säsongen.

http://www.hbo.com/true-detective

Ursprungligen av onnyt:

21 juni är det säsongspremiär på True Detective. Hoppas de kan leva upp till första säsongen.

http://www.hbo.com/true-detective

Säsong två har tyvärr fått riktigt dålig kritik, men kommer kolla något avsnitt ändå för att få en egen uppfattning, kanske blir positivt överraskad.
Första var en riktig höjdare tycker jag.

Det har kanske sagts redan här i tråden, men The Wire finns nu i en finfin HD-version att köpa på Blu-ray eller på HBO Nordic. Helt fantastisk serie!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2015-06-18 11:07

Bara jag som är helt såld på The Walking Dead och längtar till hösten då säsong 6 drar igång?

Ursprungligen av bjorsi:

Bara jag som är helt såld på The Walking Dead och längtar till hösten då säsong 6 drar igång?

Nej du är inte ensam och tydligen ska det komma en spinoff

Ursprungligen av keptang:

Har inte sett det, men kommer att göra, första avsnittet har fått toppbetyg.

Ursprungligen av zinned:

Serien verkar som sagt kanon baserat bara på det avsnittet...blir spännande

Måste säga att denna serie var en positiv överraskning.
Kommer garanterat att följa första säsongen och se hur den utvecklar sig.

Är det inte dags att låta denna tråd gå tillbaka till att rekommendera olika TV-serier. Tanken var väl aldrig att vi skulle diskutera kring serierna (utöver kanske helt snabbt) och försöka övertyga andra om bra eller dåligt. Det blir snabbt tråkigt och jämrans enformigt och håller på att göra denna tråd ointressant för mig (och kanske för andra)

Nej, rekommendation, ett kort synopsis och sedan så är det bra. Jag ska inte behöva försvara att jag gillar en serie eller inte.

Mr Robot var ett bra tips, jag och min son väntar otåligt på fortsättningen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2015-06-19 13:18

Turn har gått två säsonger på CMore, en riktigt vacker serie, kanske lite uttjatat ämne dock om man inte gillar nordamerikansk historia.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Säsongen är slut för alla favoritserier. Vad ska vi se i sommar?
Zombies, Historiska draman (Läs Downtown Abbey) och brittiska miniserier gillas skarpt här hemma.
Några förslag? Vi har sett mycket...

Om ni gillar historiska och engelska serier så är den gamla (gjord under 90 talet) men fortfarande väldigt bra serien huset Eliott något att titta på. Välgjord 20-tals meny med riktig engelsk myskänsla.

Ursprungligen av Råsta:

Om ni gillar historiska och engelska serier så är den gamla (gjord under 90 talet) men fortfarande väldigt bra serien huset Eliott något att titta på. Välgjord 20-tals meny med riktig engelsk myskänsla.

Länge sedan som jag hörde talas om den. House of Elliot är en av frugans absoluta favoriter

Ny serie Sense8: http://www.imdb.com/title/tt2431438/
Handlar om människor, vår makt och mentala globala expansion....connections....har bara sett några avsnitt än, men den har klar potential.

Ursprungligen av panther:

Ny serie Sense8: http://www.imdb.com/title/tt2431438/
Handlar om människor, vår makt och mentala globala expansion....connections....har bara sett några avsnitt än, men den har klar potential.

Blev bara ett avsnitt för mig. Ett rörigt avsnitt tyckte jag.
Men kanske ska ge den en chans till.

Ursprungligen av Megolon:

Blev bara ett avsnitt för mig. Ett rörigt avsnitt tyckte jag.
Men kanske ska ge den en chans till.

Tycker jag, kolla lite till. Jag har sett 5 avsnitt nu och det börjar bli tydligare vart den är på väg. 1:a var lite kaotiskt...
För mig berör den på många plan.

Jonathan Strange and Mr Norrell verkar intressant. Har bara sett första av (hittills fem) ännu men den känns lovande. Ger mig en Jonny Depp Sleepy Hollow känsla (utan att vara speciellt lik...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2015-06-22 11:52

Och så har tredje vändan av Weissensee dragit igång i SVT. Ni som följt dramatiken tidigare år vet vad jag talar om.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-06-22 17:13
Ursprungligen av Le:

Och så har tredje vändan av Weissensee dragit igång i SVT. Ni som följt dramatiken tidigare år vet vad jag talar om.

Blev osäker om jag sett andra säsongen men kom ihåg att jag gillade serien starkt! Ska kolla upp det.

En annan lovande aktuell serie är Wayward Pines.

Ursprungligen av joakimo:

Blev osäker om jag sett andra säsongen men kom ihåg att jag gillade serien starkt! Ska kolla upp det.

En annan lovande aktuell serie är Wayward Pines.

Har sett 5 avsnitt och den är riktigt bra men med en stooor logisk lucka som jag har svårt att acceptera.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2015-06-22 17:41
Ursprungligen av Megolon:

Har sett 5 avsnitt och den är riktigt bra men med en stooor logisk lucka som jag har svårt att acceptera.

Den är inte ett mästerverk men värd att se ändå(enligt mig) för stämningen och mystiken.

Älskar postapokalyptiska serier och The Last Ship tillhör denna kategori.
Sympatiska och starka karaktärer och en av mina favorit skådisar Adam Baldwin är med.

http://www.imdb.com/title/tt2402207/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2015-06-29 10:04
Ursprungligen av Megolon:

Älskar postapokalyptiska serier och The Last Ship tillhör denna kategori.
Sympatiska och starka karaktärer och en av mina favorit skådisar Adam Baldwin är med.

http://www.imdb.com/title/tt2402207/

Jag kollar också den, såg S02E01/S02E02 igår. Bra serie.

Allmänt: Tycker det vore rätt bra om man skriver var/hur man ser dessa Serier, Typ HBO eller HBO Nordic, TV4, Netfix, DVD/BR etc så man vet var man ska leta

Ursprungligen av CekariYH:

Allmänt: Tycker det vore rätt bra om man skriver var/hur man ser dessa Serier, Typ HBO eller HBO Nordic, TV4, Netfix, DVD/BR etc så man vet var man ska leta

Glöm inte bittorrent:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Glöm inte bittorrent:)

Det är underförstått

OT: Någon som sett den nya Teminator-filmen som går på BIO nu?

Bevaka tråden