Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fastest Mac Ever !

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Åhh, fantastiskt, till och med snabbare än förra årets alltså !!!!

Kan vi inte ha en tråd med idiotiska / dumroliga "punchlines" gärna Apple relaterade på denna tråd.

Fastest Mac Ever är ett bra exempel. Skulle kännas lite konstigt om man släpper en ny serie datorer som är långsammare än tidigare

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2010-12-26 17:35

Eftersom jag nyss satt och bläddrade i volvos XC60 katalog så måste jag få ta upp följande (även om det närmsta man kan komma apple är att den kan fås med ipod-interface).

"Med en knapptryckning på fjärrkontrollen kan du öppna den elmanövrerade bakluckan när du är på väg mot bilen (väldigt bekvämt när du har händerna fulla)."

Jobbigt läge när man inser att nycklarna ligger i fickan? Händerna är ju fulla.... Ska man gå omkring och bära på fjärrkontrollen, så kan ju inte händerna vara upptagna med att vara fulla

Ursprungligen av Jeppe_E:

...volvos XC60 katalog så måste jag få ta upp följande...

Varför måste du det?

Tråden ligger i "Allt om Mac". Då ska det vara Mac- eller Apple-relaterat.

Om vi ska bredda tråden till att även omfatta annat (t.ex bilar), så får vi flytta tråden till Loungen.

/Mod

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-12-26 19:01

Fast apple har ju släppt datorserier som varit långsammare än andra macar. Som t ex mac mini eller åtminstone macbook air. Alla datorer har ju inte snabbhet som främsta försäljningargument.

Men har apple bjutt på så många ?

Jag kan inte komma på ngt "helt idiotiskt" eller "roligt" så där på stående fot direkt...

"Think Different" haha....

Apple är väl tämligen sansat när det kommer till sånt här.

Du får nog kliva över staketet och kolla på MS om du vill ha en rolig tråd.
De har ju ett oslagbart track record på dumheter/grodor/idiotier/dumma produkter osv.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2010-12-26 19:42

Om man släpper en hel serie macar där varje modell i serien är snabbare än sin föregångare. Hur skulle du kommunicera ut det med en kort och slagkraftig mening?

Nej, det finns nog värre exempel och grodor. Apple är inte ofelbara men det krävs lite mer arbete för att hitta lustigheter i deras kommunikation med konsumenterna.

Det upp-och-ner-vända äpplet är nog någon av de skummaste tabbarna man gjort hittills.

1
Bevaka tråden