Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första bärbara Macen på eBay

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag minns reklampostern för Mac Portable när den kom - en välklädd herre på hästrygg med en Portable i knät. Arma häst! Lyckligtvis var det bara en målning, så inga riktiga djur kom till skada. Har försökt hitta igen bilden ute på nätet, men förgäves.

Ganska märklig maskin för övrigt. 3,5-tumshårddisk och vad som i princip var ett kapslat MC-batteri - men det var ju så bärbara datorer såg ut innan Apple uppfann laptopen. Den utmärkte sig med sin TFT-skärm, skulle dröja ganska länge innan Apple hade en sådan i serieproduktion igen. Hade en hemma ett tag men den var död bortom all räddning...

Fast borde inte prototypen vara från 1989, när de lanserades? Eller är det en prototyp för någon slags generation 2?

  • Medlem
  • 2010-12-28 11:39

Macintosh Portable | Stockholm | Blocket
För 300 får man the real thing.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-28 16:16
Ursprungligen av Baron:

Macintosh Portable | Stockholm | Blocket
För 300 får man the real thing.

Pang. den var såld snabbt

En framtida investering månne...

  • Medlem
  • 2010-12-28 20:50

Jag har en med samma problem som prototypen, dvs att "startbatteriet" är slut.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-12-28 22:28
Ursprungligen av Baron:

Jag har en med samma problem som prototypen, dvs att "startbatteriet" är slut.

Har en sådan stående i förrådet, fungerande.
Det var väl blybatteri i dom så det tar ju slut ganska snabbt när man laddar om det.
Går att få igång den med ett 9V batteri & ett vanligt labaggregat el dylikt.

Men förstår inte varför dom i artikeln pratar om att det skulle vara unikt bara för att kulan satt på vänster sida. Gick ju att byta sida på den på 5min.

1
Bevaka tråden