Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify går offline när jag strömmar musik till Airport Express från iphone 4

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kungälv, Sweden
  • 2010-12-31 16:16

Jag har en airport express som jag kopplat ihop med min hemmabio. När jag kopplar ihop telefonen med airport Expressen så vill inte Spotify vara med längre. Eftersom jag inte har något nätverk eller fast internet anslutet till airporten så misstänker jag att Spotify inte kan hämta någon data. Det verkar som att iphonen per automatik vill hämta via wifi om det finns och inte via 3G som jag vill.

Finns det något sätt att kringgå den här prioriteringen av datatrafik?
Eller kan man på nåt sätt konfigurera airporten så att den vet att den inte har något internet anslutet?
Tacksam för all hjälp!!
//Emil

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-12-31 17:40
Ursprungligen av Karemil:

Jag har en airport express som jag kopplat ihop med min hemmabio. När jag kopplar ihop telefonen med airport Expressen så vill inte Spotify vara med längre. Eftersom jag inte har något nätverk eller fast internet anslutet till airporten så misstänker jag att Spotify inte kan hämta någon data. Det verkar som att iphonen per automatik vill hämta via wifi om det finns och inte via 3G som jag vill.

Finns det något sätt att kringgå den här prioriteringen av datatrafik?
Eller kan man på nåt sätt konfigurera airporten så att den vet att den inte har något internet anslutet?
Tacksam för all hjälp!!
//Emil

Jag antar att du "kopplar ihop telefonen med AirportExpress" via trådlöst nätverm (WiFi)? I så fall är du nog torsk. Du kan inte köra både WiFi och 3Gdata samtidigt.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-31 17:46

Skaffa Spotify Premium och ladda ner musiken till telefonen först. Att köra WiFi + 3G samtidigt hade gett dig ca 1 timmes musik innan batteriet hade gett upp.

1
Bevaka tråden