Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara ner sida för offline-läsning på iPhone4 (Windows 7)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har nyligen skaffat mig en iphone4, jag är supernöjd!

Om jag hittar en intressant sida som innehåller ett par scrolls text och bilder - hur gör jag enklast för att läsa den offline via min telefon? Finns det möjligtvis något smidigt verktyg som sparar ner en sida via mitt Google Chrome till en t.ex. PDF och sen att jag lägger denna i min dropbox och läser på så vis?

Hur hade ni gjort? Hjälp gärna en nybörjare

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-12 15:36

Att generera PDF ingår som standard i Mac OS X, så det behövs inget extra verktyg för det. Å andra sidan berättar du inte vilket OS du kör.

Sorry, skrev bara Windows-användare i rubriken. Jag kör Win7.

Tanken är att jag på ett smidigt sätt kan sitta vid mitt Google Chrome och hitta en intressant sida som jag sedan vill läsa på t.ex. bussen, spara ner denna med text+bilder, överföra till iphonen och sedan är den läsklar när jag sätter på min iphone :0)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-02-13 10:37

Fast jag iner att jag backar på mitt eget förslag om PDF för visning på iPhone. Inte bra. Alls. Jag anser att man ska visa matrialet native på respektive plattform. Tex därför som Res i Stockholm är bättre än mobil.sl.se. För en i iPhone i allafall. Men så bör man tänka när det gäller visning över lag.

Ok...

Någon annan som har lite tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-14 10:34

Instapaper.com på datorn installerar en knapp i din bookmark toolbar. När du ser en intressant artikel på webben, i Twitter etc. klickar du bara på knappen, sidan sparas då ned till ditt Instapaper-konto i molnet. På din iPhone installerar du Instapaper (gratisversionen ger dig 10 bokmärken, Pro-versionen kostar 38:- och saknar begränsning), logga in och läs de artiklar du sparat ned.

Ja, för att läsa artikeln på din iPhone måste koppla upp dig mot molnet. Har du massiva artiklar så synkar du mot molnet via wifi innan du lämnar hemmet/kontoret/bunkern/etc.

Ursprungligen av FreddeB:

Instapaper.com på datorn installerar en knapp i din bookmark toolbar. När du ser en intressant artikel på webben, i Twitter etc. klickar du bara på knappen, sidan sparas då ned till ditt Instapaper-konto i molnet. På din iPhone installerar du Instapaper (gratisversionen ger dig 10 bokmärken, Pro-versionen kostar 38:- och saknar begränsning), logga in och läs de artiklar du sparat ned.

Ja, för att läsa artikeln på din iPhone måste koppla upp dig mot molnet. Har du massiva artiklar så synkar du mot molnet via wifi innan du lämnar hemmet/kontoret/bunkern/etc.

Jag brukar inte kommentera något om någon redan har föreslagit det jag skulle vilja skriva, men Instapaper är så pass bra att jag gör ett undantag. Det är dessutom minst lika bra åt andra hållet, alltså om du hittar något när du surfar på mobilen men hellre vill titta/läsa vid datorn senare. Fenomenal tjänst och app måste jag säga!

Supertack mina vänner!

Har fått förslag på annat håll angående appen Read it later, vilken skulle ni rekommendera av dessa två tjänster? Tycks erbjuda samma grej om jag inte uppfattar saken fel..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-02-23 13:52

ReadItLater är mer fokuserat kring multimedia (oj sicket gammalt ord jag kommer dragande med) och kan alltså även dra med bilder/video och återskapa ngt som ser ut som en tidningssida som du läser via funktionen Digest. InstaPaper är mer inriktat på text så det blev mitt givna val Varför? Jo fokus ligger på content och inte layout, appen är ruggans enkel, snabb och med "nattbelysning"

Jag har inte testat ReadItLater så jag kan inte uttala mig. Det är en smaksak kan jag tänka mig, men jag är väldigt nöjd med Instapaper.

1
Bevaka tråden