Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya externa hårddiskar från Maxtor

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-26 11:12

Maxtor har lanserat en ny generation externa hårddiskar som ansluts via antingen USB 2.0 eller Firewire.

Saxat från Macminute:

"Maxtor Corporation today announced that the next evolution of its OneTouch external storage hard drives are now available.

The company's new line of external hard drives incorporates its award winning OneTouch button for backups, Dantz Retrospect Express software, and introduces a new industrial design.

Capacities and suggested retail prices for the new drives are as follows:
120GB/7200RPM (USB 2.0) - US$199.95
200GB/7200RPM (USB 2.0/FireWire combo) - $299.95
250GB/7200RPM (USB 2.0/FireWire combo) - $349.95
250GB/7200RPM Mac-formatted version - $349.95
300GB/5400RPM (USB 2.0/FireWire combo) - $399.95."

Jag läste någonstans att man nu skulle kunna programmera OneTouch-knappen att göra valfria saker, inte bara ta backup. Men jag vet inte om det bara var för windows.

Har förövrigt en av dagens Maxtor-diskar, 5000DV 200 gig, och den fungerar väldigt bra.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Jag läste någonstans att man nu skulle kunna programmera OneTouch-knappen att göra valfria saker, inte bara ta backup. Men jag vet inte om det bara var för windows.

Har förövrigt en av dagens Maxtor-diskar, 5000DV 200 gig, och den fungerar väldigt bra.

Jag har en 250GB från den "gamla" serien. Den första jag köpte tuffade på bra i tre månader. Den hade 2 mindre FAT32-partitioner och en fet NTFS-partition. Så, jag använde den både på Mac och PC. Dessvärre så rasade disken efter några månader och jag skickade tillbaka den och fick en helt ny. Det märkliga med den är att dess stora FAT32-partition inte syns på mina OS-X-maskiner. PC-burkarna har inga problem.
Från Mac OS X kan jag faktiskt inte ens formatera disken. Mystiskt.

1
Bevaka tråden