Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bubblor på ny skärm?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Sökte runt på nätet med detta problem men det verkar relativt inte vara en så stor grej. Alltså kunde knappt hitta folk som hade det, och de som faktiskt hade det, verkade inte bry sig.

Jag köpte nyligen en 2011 års modell av MBP, men eftersom jag arbetar med film/bilder föredrar jag matt skärm. Så jag valde det såklart.

Nu har jag haft den i knappt 2 veckor och bubblor har börjat komma fram på skärmen. Alltså inte som att jag nyst, spillt eller något annat, jag är väldigt mån att alltid polera skärmar. Så jag tog fram alla mina dukar och lcd rengöringar. Men inget hjälper.

Det är inga döda pixlar, det verkar bara som att den matta filmen had skapat bubblor på just de ställena. Och när det skiner vitt igenom regionerna är det inget problem, men när jag redigerar bilder så är det ju dessvärre en annan färgton på de regionerna.

Någon som varit med om detta förut. En väldigt gammal forumpost på en amerikansk site föreslog värme, och jag har ju hört att i7 ska vara otroligt varm, men så varm att skärmen släpper?

//C

Jag skulle gå med den till en AASP. Det låter som ett fabrikationsfel.

1
Bevaka tråden