Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera till 4.3 och fortfarande kunna köra XBMC på ATV2?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-11 00:11

Jag har 4.2.1 nu på min ATV2 och avnjuter XBMC i godan ro. Det skulle dock vara trevligt att slippa uppdateringsgnället samt det verkar som att strömma airplay från websidor till ATV:n kräver 4.3 även på ATV:n och inte bara iPhone/Pad.

Så, är det någon som kör 4.3 Jailbreakat (t.ex. SeasonPass) och installerat XBMC och kan uttala sig huruvida det fungerar lika bra som på 4.2.1?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-05-18 15:02
Ursprungligen av d99gnu:

Jag har 4.2.1 nu på min ATV2 och avnjuter XBMC i godan ro. Det skulle dock vara trevligt att slippa uppdateringsgnället samt det verkar som att strömma airplay från websidor till ATV:n kräver 4.3 även på ATV:n och inte bara iPhone/Pad.

Så, är det någon som kör 4.3 Jailbreakat (t.ex. SeasonPass) och installerat XBMC och kan uttala sig huruvida det fungerar lika bra som på 4.2.1?

Yes Det fungerar! Uppgraderade min till 4.3 (4.2.2) Build 8F305 i helgen. Först kraschade xbmc varje gång jag försökte starta en .mkv-fil. Men efter lite letande på internet så följde jag denna guide och efter det fungerar det utmärkt [How To] ATV2 & XBMC with Build 8F305 untethered - SiNfuL iPhone

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-05-26 07:47

När jag jailbreka:ade en iPad och lade in Nightly Builds av xbmc så fanns t.ex. muspekare och andra lite buggiga saker kvar. Har du märkt av några nackdelar med nightly build för ATV jmf med vad du hade tidigare?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2011-08-17 12:45
Ursprungligen av d99gnu:

När jag jailbreka:ade en iPad och lade in Nightly Builds av xbmc så fanns t.ex. muspekare och andra lite buggiga saker kvar. Har du märkt av några nackdelar med nightly build för ATV jmf med vad du hade tidigare?

Är det riskfritt att uppdatera till 4.3.* på ATV2 nu? Vill inte förstöra min fungerande XBMC, men vill gärna ha senaste AirPlay-funktionerna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-08 14:58

Jag har problem med jailbreakandet.

Om jag inte kör TinyUmbrella så nekas jag med 3194.

Kör jag TinyUmbrella i bakgrunden så gör Seasonpass restore och kommer till "Återställer fast AppleTV-programvara". När den är klar med det avslutar den med 1600 och ATVn är kvar i DFU/recovery mode.

Tips? Testat både på OSX Lion och Windows 7.

Ursprungligen av d99gnu:

När jag jailbreka:ade en iPad och lade in Nightly Builds av xbmc så fanns t.ex. muspekare och andra lite buggiga saker kvar. Har du märkt av några nackdelar med nightly build för ATV jmf med vad du hade tidigare?

Jag har i alla fall inte märkt något negativt utan kör en nightly build på ATV:n. När jag lade upp det hela så var det nog till och med så att det var bara med nightly build som jag kunde få till ljudet till TV:n

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-08 20:08

Kör mina nightly härifrån:
Index of /nightlies/darwin/atv2

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-09 13:56

Jag fixade mitt problem genom att kombinera DFU från iREB med .ipsw-filen som SP skapade.

1
Bevaka tråden